Avatar billede michaelbn Juniormester
22. september 2016 - 15:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Langsom wifi i én bestemt kombination

Jeg har en 25/5 forbindelse fra YouSee. Når jeg tilslutter min computer med kabel til min router, får jeg download hastighed på 28-29 Mbit og upload på 5-6 Mbit. Altså en fin hastighed, og forbindelsen ud af huset må være ok.

Samme hastighed får jeg, når jeg tilslutter smartphone eller tablet via wifi både med 2,4 GHz og 5 GHz, og også når jeg tilslutter min computer via wifi med en 5 GHz USB-dongle. Altså må den trådløse forbindelse også være ok både på 2,4 GHz og 5 GHz.

Men tilslutter jeg computeren via 2,4 GHz - både med USB-dongle eller med det interne netkort - så bliver hastigheden pludselig ekstrem langsom. Helt ned på 3-4 Mbit i download og under 1 Mbit i upload og samtidig en meget ustabil forbindelse. Som jeg ser det, er problemet altså isoleret til computeren og en trådløs 2,4 GHz forbindelse og kun denne kombination.

Det er et problem, der er opstået indenfor de seneste 2-4 dage. Jeg mener ikke, jeg har set nogle Windows opdateringer el.lign., eller at jeg har installeret eller opdateret programmer på computeren. Jeg har prøvet at skifte trådløs kanal, genstarte routeren osv., men uden det hjælper. Jeg kan jo bare bruge min USB-dongle og køre på 5 GHz, så problemet er ikke så stort, men det undrer mig bare, at det er relateret til én bestemt kombination af computer og 2,4 GHz wifi forbindelse.

Nogle idéer?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. september 2016 - 16:11 #1
Køre systemgendannelse til før problem opstod er det forsøgt?
Avatar billede claes57 Ekspert
23. september 2016 - 08:45 #2
prøv at flytte computeren. Virker det, så er det dårlig modtagelse lige der, hvor den stod.
Avatar billede michaelbn Juniormester
23. september 2016 - 10:21 #3
Systemgendannelse er jo altid en super god idé. Det burde jeg selv have tænkt på, men tak for at have ledt mig den vej. Det var lige det, der skulle til.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. september 2016 - 12:53 #4
Super :-)