Avatar billede Preben Praktikant
22. september 2016 - 21:43 Der er 5 kommentarer

Midlertidig profil windows 10

Når min kæreste, Gitte vil logge ind på computeren på hendes profil, åbnes hele tiden en midlertidig profil. Der er ingen problemer når vi vælger min profil - Det er Gitte der er administrator på computeren. Har prøvet at følge nogle af de råd der er på nettet, men det gør ikke rigtig nogen forskel. Har slettet en hel masse brugerprofiler under temp\gitte..... etc., og i går lykkedes det at logge rigtigt på hendes profil. Herefter gemte vi den som et gendannelsespunkt - men i dag, hvor den igen åbnede i en midlertidig profil og vi prøvede at gendanne ud fra den korrekte profil - blev der alligevel åbnet en midlertidig profil.. Hvad gør vi ?
Der er programmer relateret til fjernskrivebord på den profil, hvilket gerne skulle kunne bevares ?
Avatar billede Nina Forsker
23. september 2016 - 08:17 #1
Tror vi mangler nogle informationer omkring..

Er det en arbejdscomputer? - Hvis det er, er computeren på et domain?
Tjek ved at højreklik på Windows knappen - Tryk system -  Under domæne står der noget andet end WORKGROUP ?

Har Gitte en Microsoft konto? Bruger hun den til at logge ind?

Evt. smid nogle af de vigtige filer på et USB.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. september 2016 - 08:41 #2
der er fejl i hendes lokale del i registreringsdatabasen. Den lette er at oprette en ny profil, fra den hentes data over fra den gamle (evt skal der tages ejerskab til mapper/filer via stifinder). Når den nye profil har alle data, så slettes den gamle.
Avatar billede Preben Praktikant
23. september 2016 - 08:48 #3
Hej - tak for svar..

Det er en privat computer. Jeg har en Microsoft konto - og bruger den til at logge ind med. Problemet er at jeg via den midlertidige profil ikke får adgang til de 2 VPN konti jeg bruger til adgang på fjernsystemer -
Ja, der står workgroup under domæne og ikke andet ?

Men hvis jeg så opretter en ny profil, så må jeg jo så "bare" få installeret VPN-forbindelserne igen ?
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2016 - 10:14 #4
Hendes Profil er fubar og skal slettes (ville jeg i hvert fald gøre) - det er dog vigtig at i gøre det rigtig.
genstart pcen, log på som dig (eller en administrator, som ikke er hende); går ind under indstillinger - Konti - andre (hedder "other people" hos mig på en engelsk win10); markere hende, og fjerne kontoen (husk evt. at gemme div. filer fra hendes konto....skrivebord, billeder, dokumenter osv)
genstart pcen, oprette hende som administrator igen, og lad hende logge på - så bør de være fikset (virker i hvert fald hos os)
Avatar billede Kalle Juniormester
08. juli 2021 - 14:41 #5
Regedit : HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\MICROSOFT\WINDOWS NT\CURRENT VERSION\PROFILE LIST, fjern det uønskede, kør sfc/scannow i kommandoprompt.