Avatar billede TonnyK Novice
23. september 2016 - 12:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Net Use på et specifik netværk

Hej.
Er der en der kan fortælle mig om det er muligt at bruge eks. Net Use til at mappe drev, men kun når IP adressen eks. er 192.168.0.xxx ?

Mvh. Tonny
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. september 2016 - 12:28 #1
Alt kan i princippet lade sig gøre :-)

Der er ikke nogen "indfødt" mulighed for at gøre som du ønsker, men man kan jo lave en lille scriptfil der mapper drevet, hvis den kan pinge eks. default gateway (vil sandsynligvis hedde 192.168.0.1)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. september 2016 - 12:32 #2
Ved nærmere eftertanke...

Jeg antager at det er dit hjemmenetværk - eller i hvert fald et netværk du jævnligt bruger, og selv har skriveadgang til.

I så fald ville en "if exist" nok være smartere - eks:

if exist \\192.168.0.xxx\sharenavn then net use N: \\192.168.0.xxx\sharenavn

(Der kan være syntaksfejl - jeg har ikke lige testet :-)
Avatar billede TonnyK Novice
23. september 2016 - 22:19 #3
Tak for det ole_madsen
Totalt brugbart