Avatar billede Søren Müller Praktikant
24. september 2016 - 01:11 Der er 5 kommentarer

Skærm, Mus, og Tastatur tænder ikke

Benyttede min stationær tidligere idag uden problemer. Senere på aftenen da jeg igen vil bruge den starter den for første gang kun computeren op, og aktivere overhovedet ikke hverken keyboard, skærm eller mus. Jeg har forsøgt at fjerne batteriet fra bundkortet og ventet med at starte igen for at nulstille. Jeg har googlet problemet og kan se at der er rigtig mange der har haft nøjagtigt samme problem, men følger jeg dernæst kommentarene ender sporet blindt...Desværre! Jeg håber jeg kan få lidt hints fra jer ti hvad det kan være da jeg selv er nybegynder med alt hvad der hedder hardware.

Mvh. Søren
Avatar billede poko1 Ekspert
24. september 2016 - 07:22 #1
Hvilket Styresystem? Ser du nogen form for Opstart eller er der ingen billede?
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2016 - 11:37 #2
Hvis der ikke er noget på skærmen, hvordan ved du så,  at mus og tastatur ikke virker? Det er muligvis grafikkortet som det er galt med? Hvis du har - eller kan låne et andet, så prøv med det. Det kan også være RAM fejl.
Avatar billede Søren Müller Praktikant
25. september 2016 - 19:26 #3
Jeg kører windows 10. Grunden til jeg ved der ikke sker noget med mus og keyboard er simpelthen fordi min mus normalt lyser op i et steelseries logo når den tændes, samme med keyboard.

Der er ingen form for opstart på skærmen, men computeren er umiddelbart inde i windows da det tar flere sekunder for mig at genstarte den ved at holde startknappen inde på computeren. Min erfaring er at når man ikke er forbi bios opstart så slukkes den med det samme i det man trykker på startknappen på kabinettet.
Avatar billede poko1 Ekspert
25. september 2016 - 20:09 #4
Hvilket grafikkort `? Hvi PCI sokkel og der er indbygget grafik så fjern PCI og tilslut til intern
Avatar billede Søren Müller Praktikant
25. september 2016 - 20:52 #5
Grafikkort er GeForce GTX 680, jeg har lige en makker til at prøve og kigge på den. Vender lige tilbage hvis vi finder nogen som helst løsning på mysteriet. Det er bare utroligt at der er så mange med samme problem hvis man googler det og ingen har fundet en løsning endnu :)