Avatar billede shfbll Juniormester
24. september 2016 - 13:01 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

beregning af timer mellem to datoer

Hej

Jeg mangler hjælp til en formel hvor jeg kan regne ud hvor mange timer og minutter der mellem EKS mandag kl 05:55 og fredag kl 21:17

Det skal siges jeg er nybegynder i Excel, så i må meget gerne skære det lidt ud i pap ;)
Avatar billede Cab93 Novice
24. september 2016 - 13:28 #1
Hvis du har Mandag i celle A1 og Fredag i celle A2, kan du i celle A3 skrive: =A2-A1

Derefter højreklikker du på cellen A3, og vælger formatér celler.

Vælg brugerdefineret og skriv: "[t]:mm" i type og tryk Ok.

Det skulle gerne virke
Avatar billede ebea Ekspert
24. september 2016 - 13:35 #2
Som i #1 er det en mulighed. Hvis du har dato og tid i forskellige celler, er dette en anden mulighed.
=((C1+D1)-(A1+B1))*24

Hvor det opsat, ser sådan ud.
((Slut-Dato+Slut-tid)-(Start-dato+Start-tid))*24
Avatar billede shfbll Juniormester
24. september 2016 - 13:57 #3
det ser jo meget simpel ud, men jeg fatter minus. ;)
det er det med at cellen skal formaters til dato og tid.
og så er der lige en ting jeg har glemt og nævne, at nogle gange skal ugen først slutte fredag og så starte igen søndag for så at slutte igen søndag til midnat.
ved ikke om en er jer evt kan sætte det op i excel og sende et eksempel hvor jeg kan se de forskille formler ?
Avatar billede shfbll Juniormester
24. september 2016 - 13:59 #4
glemte lige at skrive at lørdag så ikke skal regnes med.
Avatar billede ebea Ekspert
24. september 2016 - 16:27 #5
Det er nok bedre, at du selv laver et ark som du skal bruge det, og så kan du oploade det.
Avatar billede shfbll Juniormester
24. september 2016 - 16:42 #6
nu har jeg prøvet mig lidt frem, og det er vist lykkedes for mig :) tak til jer for hjælpen.
Det blev ebea der gav mig svaret
Avatar billede ebea Ekspert
24. september 2016 - 16:57 #7
Du er velkommen! ;-)
Avatar billede shfbll Juniormester
12. oktober 2016 - 18:38 #8
ved i evt hvordan jeg oploader et ark her inde ??
Avatar billede ebea Ekspert
12. oktober 2016 - 19:20 #9
Du kan ikke uploade herinde. Men du kan evt. bruge www.dropbox.com
Opret en konto (gratis og nemt), og så kan du uploade til Dropbox, så alle kan se det du uploader, når du vælger at dele dit upload.
Avatar billede shfbll Juniormester
12. oktober 2016 - 19:43 #10
Super det vil jeg prøve.

Jeg har kagt et spørgsmål mere op her inde, kunne du evt kigge på det ??