Avatar billede claus_b. Novice
24. september 2016 - 16:41 Der er 3 kommentarer

overvåge udfald på wifi?

hejsa,
jeg er ved at optimere mit wifi, da vi oplever hyppige udfald.
mit spg gr på, hvordan jeg kan overvåge antallet/hyppigheden af udfald.
Findes der et stykke software, jeg kan have installeret på alle enheder og hvor jeg efter noget tid kan se, hvor mange nedbrud der har været og evt. hvornår?
På forhånd tak,
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. september 2016 - 19:22 #1
Det kommer jo lidt an på årsagen til udfaldene. Men hvis de også opstår imens en forbindelse er aktiv, kan du jo sætte din PC til at ping'e din router (f.eks. IP# 192.168.0.1) og sende resultatet til en tekstfil:

C:\>ping 192.168.0.1 >> c:\Test.txt -t
Avatar billede claus_b. Novice
25. september 2016 - 22:45 #2
ja, jeg ved jo ikke præcis, hvad der er galt... jeg ved bare, at min forbindelse ryger.
jeg har en router, der sender på 2,4gHz og en extender der sender 2,4+5GHz.
Jeg ville derfor gerne afprøve de 3 forskellige netværk mht udfald. Hastighederne har jeg afprøvet.

din pingløsning - vil den køre indtil jeg stopper den, og hvordan gør jeg det? lukker prompten?
er der en måde, hvorpå jeg kan få klokkeslæt med også?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
26. september 2016 - 10:40 #3
Hej.

  Hvis du skal teste hvert enkelt netværk, vil det nemmeste være at give dem hvert sit navn, så du ikke automatisk skifter (slet adgangen til andre imens testen kører).
  ICPMP (eller "ping") er en ret simpel protokol, så den kan ikke tilføje tidsstempel på egen hånd. Man kunne så i stedet lave en lille batch-fil:

@echo off
:loop
ping 92.168.0.1 >> c:\Test.txt
echo %date% %time% >> c:\Test.txt
goto loop

På den måde får du 4*ping og et tidsstempel hver gang den gennemløber "loop".