Avatar billede klausa Juniormester
24. september 2016 - 19:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke opdatere med Windows 10 med version 1511

Jeg har en Medion Akoya, hvor der var installeret Windows 8 på, som jeg opgraderede til 8.1 og senere til Windows 10.

Det er endnu ikke lykkedes mig at få Windows updatering 1511 installeret og da der nu er kommet en ny stor opdatering 1607, mener jeg det er på tide at få opdatering 1511 installeret.

Jeg har 2 gange forsøgt at få opdatering 1511 installeret over nettet. Begge gange gik det fint med at downloade koden og installationen gik også fint. Men når jeg genstartede PC?en første gang efter installationen, fik jeg en meddelelse om at PC?en vente tilbage til den foregående version. Og derefter blev 1511 version automatisk afinstalleret igen.
Jeg har også downloaded 1511 version til en DVD og prøvet at installere fra denne, men det gav nøjagtig den samme opførsel.

Jeg får ingen fejlmeddelelser hverken under installationen eller efter at 1511 opdateringen er afinstalleret igen.

Jeg håber der er en der kan hjælpe.

Hilsen Klaus
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. september 2016 - 20:41 #1
Ja den har jeg også været på - jeg aner ikke hvad jeg gjorde for at komme videre...

Men jeg har et par idéer - formodninger om man vil.

1. Kør diskoprydning - tryk start og skriv disk - så har du den i søgeresultatet. Vælg også at rydde op i systemfiler.
2. Kør ChkDsk /f /r fra en kommandoprompt med administratorrettigheder. Den vil bede om at få lov at køre ved næste genstart - det tillader du, og genstarter maskinen.

Prøv så at installere fra DVD nu - og vælg om muligt ikke at hente opdateringer, ikke at deltage i Microsofts hjælpeprogram (sende data).

Så har det virket for mig.
Avatar billede klausa Juniormester
25. september 2016 - 19:03 #2
Jeg har prøvet at køre dit 'forslag' igennem, men det gav desværre dert samme resultat.
Jeg havde  endda inaktiveret mit antivirusprogram
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. september 2016 - 19:41 #3
Hmm - så kniber det med gode forslag...

Du kan evt. prøve at køre CCleaner på den, og se om det gør nogen forskel... - men jeg tvivler.

Har du været i eventloggen og se efter fejl? - et eller andet sted må der da stå, hvad fejl den dør på...
Avatar billede klausa Juniormester
26. september 2016 - 16:24 #4
Du har ret: Der må stå noget et eller andet sted. Jeg har kigget i Eventloggen.
Men det siger mig ikke rigtigt noget.

Installations loggen: der er ikke logget noget på de pågældende tidspunkter.
System loggen: Viser fejl ved DCOM
>En DCOM-server: >microsoft.windowslive.calendar.AppXwkn9j84yh1kvnt49k5r8h6y1ecsv09hs.mca >kunne ikke startes som Ikke tilgængelig/Ikke tilgængelig. Fejlen:
>"575"
>Opstod ved start af denne kommando:
>"C:\Program >Files\WindowsApps\microsoft.windowscommunicationsapps_17.6568.46361.0_x>64__8wekyb3d8bbwe\HxTsr.exe" -ServerName:Hx.IPC.Server
Programloggen er vel uinteressant i dette tilfælde
Avatar billede klausa Juniormester
23. juli 2019 - 12:44 #5
Jeg måtte reinstallerer PC'en