Avatar billede Mads Juniormester
25. september 2016 - 00:08 Der er 4 kommentarer

Ulovligt eller ik?

Hej er det ulovligt at trolle folk med at skrive ??? HEIL HITLER ??? i en livechat hos en hosting udbyder? Hvis ja hvor kan jeg kontakte politiet pga det er da pisse nedern!
Avatar billede eurositi Ekspert
25. september 2016 - 00:25 #1
Medmindre at der er tale om personlige angreb med navns nævnelse kan dette aldrig blive en politisag. "Heil Hitler" er ikke i sig selv inkriminerende. Det ville det måske være i Tyskland og Israel, men alle andre steder er nazistisk retorik ikke ulovlig i sig selv - kun hvis der er tale om egentlig racistisk propaganda med verbale angreb på konkrete grupper.
Du kan højest anmelde misbruget til webmasteren af debatforummet og håbe på, at den pågældende "terrorist" bliver bandlyst fra forummet og/eller får sine indlæg slettet.
Avatar billede Mads Juniormester
25. september 2016 - 12:22 #2
Det er fordi jeg er livechat supporter hos pixelhosting.dk også kommer der 3 ind på chatten og taler tysk/fransk/engelsk også skriver de ??? HEIL HITLER ???
??? HEIL HITLER ???
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. september 2016 - 19:19 #3
Log kommunikationen og vurder efterfølgende om der er grundlag for udelukkelse eller politianmeldelse - I har vel klare retningslinjer for den slags?!?
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2016 - 22:59 #4
man plejer at blokere de ip-adresser man ikke ønsker.
hverken du eller politiet kan finde/gøre noget ved udenlandske nazister og andre trolle, eller evt. spamrobotter.

log deres ip adresse, og bloker dem. jeg ved ikke hvad jeres chat kører med..
en IRC kan nemt banne brugere.