Avatar billede guldhammer72 Novice
25. september 2016 - 20:13 Der er 5 kommentarer

Hvordan griber man det an??

Jeg vil gerne købe et domæne, som er hostet af en anden
person, hos dynadot.com på et gratis webhotel.
Domænet (et .net domæne) er indtil nu blokeret, fordi vedkomne ikke har udfyldt ejer og kontakt informationerne, og jeg ved at hjemmesiden er et Xenforo forum, men hvis jeg køber domænet, så risikerer jeg at jeg pludseligt står med et ubrugeligt domæne, fordi jeg ikke har adgang til hverken hjemmeside eller databasen, og jeg tror ikke at dynadot,com kan eller vil overdrage backup eller andet til en anden bruger.

Kan jeg gøre noget ved dette på den ene eller anden måde, eller er der kun den hårde metode og starte forummet op fra bunden, uden indhold og uden brugere???

Mvh
Guldhammeren
Avatar billede Slater Ekspert
25. september 2016 - 20:51 #1
Altså, hvis du køber et domæne, så køber du kun domænet, ikke webhotellet eller websiden. Du bør aldrig kunne få overdraget indholdet på et eksisterende webhotel af hosten. Det kan du kun, hvis den tidligere ejer giver dig det.
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2016 - 22:24 #2
bed sælgeren om en kopi af hele hjemmesiden
Avatar billede guldhammer72 Novice
04. oktober 2016 - 21:42 #3
Det kan jeg desværre ikke, for der er ingen oplysninger om registranten.
Avatar billede Slater Ekspert
04. oktober 2016 - 22:18 #4
Så er der ikke noget at gøre. Du kan ikke få udleveret filer og data fra et webhotel, der ikke er dit. Det ville være et kæmpe sikkerhedsproblem.
Avatar billede guldhammer72 Novice
05. oktober 2016 - 23:30 #5
Så er jeg nødt til at købe domænet og starte fra bunden.