Avatar billede Brus Praktikant
25. september 2016 - 20:55 Der er 2 kommentarer

Grundindstillinger på skole PC

Hej
Jeg er ikke den store ørn på PC, men vil prøve at hjælpe en skole med at få deres skole PC opsat til at starte op i den samme indstilling hver gang.

og at "poderne" ikke kan installere noget programmer som bliver på PC næste gang at PC bliver startet op.

håber at nogen kan lede mig i den rigtige retning.
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2016 - 22:23 #1
det skal laves på serveren som driver et domæne.
alle elev pc skal logge på dette domæne, og her er bruger rettighederne låst til admins ønsker.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
26. september 2016 - 12:23 #2
Hej.

  Du kan f.eks. bruge et program som DeepFreeze:
http://www.faronics.com/en-uk/products/deep-freeze/standard/

  Du kan justere ret finkornet, hvad du ønsker at "fryse" og hvad brugerne skal have lov til at ændre/tilføje i.

De bedste hilsner