Avatar billede danieljohansen72 Praktikant
26. september 2016 - 10:49 Der er 4 kommentarer

Hvad mangler jeg på min side i forhold til SEO?

Jeg sidder som Digital ansvarlig i Board, men jeg ved ikke så meget om SEO.
Kan i komme med et par punkter til hvor jeg selv kan forbedre SEO.
Jeg har læst at der skal være meget mere tekst på siderne, er der nogen der kan bekræfte dette?

Her er hjemmesideadressen: https://board.dk

Vh. Daniel
Avatar billede Nina Forsker
26. september 2016 - 11:41 #1
Hej Daniel,

Hjemmesiden ser ud som om den er lavet til mobiler,

Mangler en menu så jeg kan navigere, når jeg åbner menuen til højre så kommer der en kæmpe grå skærm med meget lille tekst, og det ser ikke så professionel ud, du kunne evt. få menuen til at komme ud fra Højre til venstre med teksten ved siden af hinanden.

Måske et billede over deres firma, med logo oppe i venstre side også slideshow med hvad der er aktuelt(Hvad de kan tilbyde, nyheder m.m)

Jeg kan se du kører et meget clean design, men jeg skal scrolle langt ned for at komme til "kontakt delen"

Jeg har ikke rigtig en fornemmelse af hvad det er i er før jeg læser Forsikring og Bestyrelsesuddannelse hvor jeg stadigvæk ikke helt ved hvad i laver, altså hvad i gør.

Måske skal du slå lidt mere igennem med i forsikrer frem for at det skal være enkelt og elegant.

Der mangler ting og sager på siden, for jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal bruge det til før jeg går længere ind på hjemmesiden, og du skal regne med at forsiden er altså den der sælger.

Så gå lidt mere op i kvaliteten af produktet, frem for designet af hjemmesiden, du kan måske få det til at hænge lidt mere sammen, men lige nu kan jeg godt se hvordan du mangler tekst, information, Hvad er i? Hvad laver i? Hvorfor skal jeg vælge jer? Altså virkelig slå igennem med alt det i kan tilbyde.

Håber det hjalp dig lidt,
Mvh. Nina
Avatar billede Jesper Damtoft Praktikant
26. september 2016 - 11:42 #2
Hej Daniel,

Jeg vil anbefale at du bl.a. kigger på følgende i forhold til SEO af din side:

- Udnyt beskrivelsen i din <title> til forsiden bedre.
- Omvendt skal du også passe på, at dine titles ikke bliver for lange. Som en grundregel kan du holde dig til maks. 55 tegn.
- Test dine <titles> og metabeskrivelse med henblik på øget click-through-rate fra SERP. Du kan bruge Search Console til at få indsigt i hvad CTR er på dine landingssider.
- Undgå sider uden metabeskrivelse, se f.eks.: ?/forsikring/type/?.
- Lav mere beskrivende ALT-tekster til dine billeder - Nogle bruger blot filnavn.
- Tilføje mere tekst til dine sider for at øge relevansen. Flere er også relativ tynde på indhold. Du kan evt. også overveje at lave en FAQ-side, der besvarer ofte stillede spørgsmål, bruge video, supplere med en blog, guides og artikler for brugerne. Mulighederne er mange!
- Gøre dine ?læs mere? ankertekster knap så generiske, for at hjælpe Google / søgemaskiner med at forstå dine sider. Brug f.eks. ?Personlig bestyrelsesansvarsforsikring? som ankertekst.
- Et XML sitemap for mere effektiv indeksering fremadrettet.

Du kan finde flere guides på nedenstående side, herunder på bloggen.

Mvh, Jesper Damtoft
www.citona.dk/seo/
Avatar billede Nina Forsker
26. september 2016 - 12:02 #3
Undskyld Daniel,

Jeg misforstod dit spørgsmål!

Så bare ignorer mit inslag!

Held og lykke,
Mvh. Nina
Avatar billede Rosenstand Praktikant
22. december 2016 - 14:04 #4
Som det allerede er nævnt: Du "lider" i alvorlig grad af tyndt indhold - altså sider, der ingen eller næsten ingen tekst har. For eksempel board.dk/forsikring/

Google vil betragte den slags sider som "ligegyldige", og jo flere der er af den slags på et site, jo lavere kvalitativ vurdering anlægger de.

Kig evt. forbi https://www.concept-i.dk/ - der er masser af artikler på bloggen (der i øvrigt er den ældste af sin slags i Danmark).

Held og lykke!

Thomas Rosenstand