Avatar billede keepy Seniormester
26. september 2016 - 11:48 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

LocalDB

Hej
Der der nogle der ved om det er muligt at slippe for .ldf filen når man skal connecte til en localdb database .mdf ?? eller skal man have både .mdf og .ldf for at kunne connecte on the fly?
Avatar billede terry Ekspert
26. september 2016 - 13:16 #1
well as far as I know the transaction log (ldf) has to exist so I would assume you have to include that in the connection string, but I'm sure its easy enough to check that.

Dont know why you thibnk you dont need it but if its due to size then this link might help http://dba.stackexchange.com/questions/31838/how-to-disable-ldf-file-or-limit-its-size
Avatar billede terry Ekspert
26. september 2016 - 13:18 #2
Avatar billede keepy Seniormester
26. september 2016 - 13:38 #3
Yes it because of size, the .ldf file is big and
if I can get rid of it, it will be great.
Avatar billede terry Ekspert
26. september 2016 - 13:56 #4
Well take a look at the link which explains how you can keep size to a minimum
Avatar billede keepy Seniormester
26. september 2016 - 14:21 #5
Thanks Terry
Avatar billede terry Ekspert
26. september 2016 - 14:54 #6
your welcome, happy I could help