Avatar billede 1Dorte Guru
26. september 2016 - 12:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

WII - vil ikke altid starte

Hej

Mine børns wii vil pludselig ikke starte. Der er ingen lys overhovedet.
Jeg kontrollerer kabler - uden held.
Jeg tager strømforsyningen ud af stikkontakten og wii. Efter nogle dage, slutter jeg det til igen, og så virker wii.
Hvad er det et tegn på?

Hilsen
Dorte
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. september 2016 - 12:49 #1
Sandsynligvis en strømforsyning, der efterhånden ikke kan mere...

Jeg har skiftet vores på samme konto - først med en billig en fra kina, og da den ikke virkede, købte jeg en her i DK - det er vel to år siden nu, og den virker endnu...

Det KAN også være at strømforsyningen har "lukket ned" som følge af overspænding på strømnettet, så vent med at købe ny strømforsyning til næste gang den ikke virker.
Avatar billede 1Dorte Guru
26. september 2016 - 13:36 #2
Det er sket 3 gange...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. september 2016 - 14:19 #3
Har du evt. mulighed for at låne en strømforsyning, kan du jo teste på den måde... - men hvis der går måneder imellem problemet, kan det ske udlåners tålmodighed ikke rækker :-)

De er altså ikke voldsomt dyre: https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#tbm=shop&q=nintendo+wii+str%C3%B8mforsyning+-%22u%22

Bare husk at eks. miniinthebox ikke er et dansk firma, så evt. reklamation kan blive besværlig (jeg har ikke selv haft problemer - de krediterede pengene så snart jeg klagede).
Avatar billede 1Dorte Guru
27. september 2016 - 16:38 #4
Jeg låner en, og ser hvordan det går...
Avatar billede Nicklas Novice
30. marts 2022 - 13:39 #5
Kan man ikke få gang i en Nintendo Wii (altså lys i den), skyldes det sandsynligvis manglende strømkilde. Den originale Wii strømforsyning er næsten umulig at slå ud af drift. Så Tjek altid om stikket sidder ordentlig fast i stikkontakten, og at det ikke er faldet ud af konsollen ;) Der kan også være problemer, hvis der har været en engelsk stik på, som efterfølgende er udskiftet (hvor der så kan være en løs forbindelse pga. dårlig kvalitet af euro plug eller ringe montering). Lynnedslag kan vist også slå Wii/strømforsyning ud af drift.

Så tjek evt. lige konsollen/strømforsyning i en anden stikkontakt. For det skal altså virke hver gang.

Man kan købe en ny og en original wii strømforsyning her:
https://www.playshop.dk/nintendo-wii-kabler