Avatar billede lonekit Praktikant
26. september 2016 - 23:26 Der er 4 kommentarer

Hub device

Min macbook air starter op - og bliver ved med at vise æblet og en roterende
cirkel. Fandt et råd : tryk cmd+v ned og tænd. Yes, fik en lang liste med oplysninger, men det sidste der står er :
USBF:  3769  IOUSBinterface(0x4e4d300)::jointPMtree- cuold not find the hub device.
Det skulle være "fejlen", men jeg har absolut ingen ide om hvad det betyder på almindeligt dansk. Er der en der kan hjælpe mig?
Macbooke en en gammel model, ca 10 år .
Lone

lonekit@gmail.com
Avatar billede Nina Forsker
27. september 2016 - 08:12 #1
Hej Lone,

Fejlen skulle gerne betyde at der er et USB der er defekt, evt. en mus eller andet du har sat i.

Prøv at tage det USB ud og starte din Mac op igen.

- Har du for nyligt opdateret din Mac?
Avatar billede lonekit Praktikant
27. september 2016 - 10:45 #2
Hej Nina.
Tak skal du have. Jeg har  kun Magsafe ,altså strøm i den. Og den vil overhovedet ikke tænde hvis jeg fjerner den? Tror du at det er fordi den ikke lader det batteri der sidder i mac´en op? Jeg har prøvet at tage forbindelsen til det væk, og en kan sagtens køre med strømstikket alene. ???
Avatar billede Nina Forsker
27. september 2016 - 10:55 #3
Hmm, det kan være dit batteri er dødt, det lyder hvertfald somom det ikke lader batteriet op, men computeren er jo også gammel. Er det muligt at købe et nyt batteri til din Mac?

Jeg ved ikke så meget om det, da jeg ikke selv bruger Mac. Men umiddelbart er det nok dit batteri der er grunden til det.

Mvh. Nina
Avatar billede lonekit Praktikant
03. oktober 2016 - 21:03 #4
Jeg har nu købt nyt batteri og ny oplader. Har tid onsdag til at arbejde videre med "sagen". Vender tilbage når jeg har fundet ud af om det var der problemet lå.
Mvh Lone