Avatar billede ovec Juniormester
26. september 2016 - 23:37 Der er 5 kommentarer

Reducere filstørrelse på et billede eller billeder

Hej med jer
Jeg har et antal billeder som jeg skal have reduceret i filstørrelse - ned til 800 x 600 - (eller deromkring) billederne ligger i mapper og jeg vil gerne markere dem alle på en gang og så reducere dem alle på en gang.
Er der nogen der har en brugervejledning ville jeg være glad.
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2016 - 23:52 #1
Prøv om du kan bruge dette gratis program:
http://download.cnet.com/IrfanView-64-bit/3000-2192_4-76444710.html
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2016 - 00:02 #2
irfan view http://www.irfanview.com/    64 og 32 bit.
Avatar billede eurositi Ekspert
27. september 2016 - 00:06 #3
Det populære gratis billedvisningsprogram, IrfanView, kan nemt gøre dette:
- Installér det og start programmet. (http://www.irfanview.com/64bit.htm)
- Gå til mappen med billederne, som skal tilpasses
- Vælg: File > Batch conversion
- Sæt flueben i "Advanced options" og klik på den tilhørende knap
- I øverste venstre hjørne af pop-up'en finder du størrelsestilpasningen

Herfra burde resten gå nogenlunde smertefrit.
Avatar billede ovec Juniormester
29. september 2016 - 10:07 #4
Hej valby1 og eurosti
Tak for jeres forslag - jeg har ikke hentet programmet endnu - men været inde og kigge på hvor jeg kan hente det - begge jeres forslag ender op hos cnet hvor det kan hentes.
Erfaringer med at hente noget fra cnet har når jeg tænker tilbage er et antal gange endt op i at jeg har fået noget "skrot"  med ind i PC eren sammen med det program jeg skulle bruge - så derfor har jeg i en lang periode holdt mig væk fra dette sted når nogen skulle hentes.
Er der et sted hvor programmet kan hentes - altså direkte hos irfanview?
Jeg skal også lige have kigget på Gimp der måske også kan dette jeg søger
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2016 - 10:28 #5
Jeg har lige hentet programmet fra Download com, Jeg fik kun selve programmet som jeg installerede. Det kører fint, og der er intet "snavs"