Avatar billede :-) Novice
27. september 2016 - 09:10 Der er 7 kommentarer

Gule links i windows live mail

Jeg har Windows 10 og bruger Windows Live Mail. Efter en ny opdatering af Windows er alle links i mails begyndt at blive vist med lys gul. Det er stort set umuligt at se hvad der står, når en lys gul farve vises på en hvid baggrund.

Jeg har oplevet det før, men der lykkedes det mig at få det ændret via en google søgning. Der er masser af beskrivelser via google til at ændre font i Windows Live Mail.

Men enten har opsætningen af Windows Live Mail ændret sig, eller også er der bare noget jeg overser i dag. Jeg kan ikke finde en løsning til at ændre farven på URLs i Windows Live Mail.

Farven gælder i emails, men også når der vises links i indstillinger mv. Det er overalt i Windows Live Mail at URLs vises med lys gul :-(

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede Nina Forsker
27. september 2016 - 09:27 #1
Hej, det lyder lidt mærkeligt men prøv at ændre din skrivebords baggrund og se om det ændrer dine links.

Mvh. Nina
Avatar billede :-) Novice
27. september 2016 - 09:42 #2
Hej Nina

Det virker desværre ikke.
Jeg har forsøgt både med et andet baggrundsbillede, med "dækkende farve" og med "slideshow". Men intet af det ændrer på farven af links i Windows Live Mail.
Avatar billede Nina Forsker
27. september 2016 - 09:45 #3
Okay, så det ikke dit Tema der driller, men måske en addon du har installeret,

Prøv at følge den her guide, den er på engelsk så hvis du skal bruge hjælp så sig til!
https://blogs.msdn.microsoft.com/ie/2006/07/25/troubleshooting-and-internet-explorers-no-add-ons-mode/
Avatar billede Nina Forsker
27. september 2016 - 09:46 #4
Hvilken browser er det du bruger?
Avatar billede :-) Novice
27. september 2016 - 10:04 #5
Hej Nina

Du linker til en 10 år gammel artikel om Internet Explorer. Den hedder forøvrigt Microsoft Edge i dag. Jeg bruger ikke den browser, og tvivler på at problemet skal findes andre steder end i selve Windows Live Mail.

Jeg kører ikke Windows Live Mail i en browser. Det er et selvstændigt program i Windows.
Avatar billede Nina Forsker
27. september 2016 - 10:10 #6
Hej,

Det nok fordi det ikke har været et problem i nyere tid,

Jeg tror ikke du har gjort noget i windows for at ændre på farven, men mere en add-on i din browser som ændrer alle links til gul også i din e-mail,

Jeg ved godt at det hedder Microsoft Edge, og jeg bruger det ikke.
Men hvis du har problemer med Windows Live Mail, hvorfor bruger du så ikke et andet program som f.eks. outlook eller evt. en browser til dine e-mails.

Windows Live Messenger er jo lidt out-dated, og er sikkert derfor du oplever fejl.

https://outlook.live.com
Avatar billede :-) Novice
27. september 2016 - 10:16 #7
Hej Nina

Problemet opstod efter Windows opdateringer.

I teorien kunne Windows Live Mail godt bruge Microsoft Edge som bagvedliggende motor for visning af html-indhold. Men jeg er fortsat ret sikker på at problemet skal løses via en indstilling i Windows Live Mail.