Avatar billede cubie Novice
27. september 2016 - 14:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Rest Service - hvordan læses de

Hej
Jeg har et website, hvor jeg skal have en låneberegner på sitet. Sparxpress har så stillet en REST Service til rådighed - det kender jeg ikke super meget til.
Men linket ser således ud:
https://www.sparxpres.dk/web/sbvdir.nsf/rest/LoanCalc?OpenAgent&loanTypeId=170&loanAmount=3999&periods=12

Den genererer jo noget data, men hvordan får jeg et website til at vise den data på en lidt mere læsbar måde? Gerne gennem javascript.

Tak.
Avatar billede Slater Ekspert
27. september 2016 - 15:01 #1
Det vil du normalt gøre via AJAX. Bruger du f.eks. jQuery, er det ganske let. Så kan du gøre noget som:

$.get(url, function(data) {
    // Her vil 'data' så indeholde dataene fra webservicen. F.eks. kan du sige:
    alert(data.laanTitel); // vil vise "Låneberegning for RentefriLån med kontogebyr"
});
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
27. september 2016 - 15:21 #2
som Slater skriver
>Det vil du normalt gøre via AJAX. Bruger du f.eks. jQuery, er det ganske let. Så kan du gøre noget som:

det du får retur er JSON

jeg vil bruge den lange form for GET
hurtig test udskriver til console.log

<!DOCTYPE html>
<html>
    <head>
        <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
        <title>demo</title>

        <style type="text/css">

        </style>
        <script type="text/javascript" src="http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1/jquery.min.js"></script>
        <script type="text/javascript">
            $(document).ready(function () {
                var url = "https://www.sparxpres.dk/web/sbvdir.nsf/rest/LoanCalc?OpenAgent&loanTypeId=170&loanAmount=3999&periods=12";
                $.ajax({
                    type: "GET",
                    dataType: "json",
                    url: url,
                    success: function (msg) {
                        console.log(msg);
                        console.log(msg.laanTitel);
                    }
                });
        </script>
    </head>
    <body>

    </body>
</html>
Avatar billede cubie Novice
27. september 2016 - 15:31 #3
TAK Slater! Det fik du til at se nemt ud! Du er konge! Tak... det virkede perfekt.