Avatar billede mik28 Seniormester
27. september 2016 - 15:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Komprimer flere billeder på en gang

Hej Eksperter
Jeg leder efter et værktøj som kan komprimerer flere billeder af gangen. Jeg bruger Ubuntu 16.04 LTS
Avatar billede Slater Ekspert
27. september 2016 - 15:10 #1
ImageMagick?
Avatar billede mik28 Seniormester
27. september 2016 - 15:20 #2
Jeg kan ikke lige se hvordan jeg gør det
Avatar billede Slater Ekspert
27. september 2016 - 15:40 #3
Nu ved jeg ikke helt, hvad du mener med "komprimere" (er det resize, ændre format, gemme i lavere kvalitet, ...?), men det indbyggede værktøj i ImageMagick, der hedder 'mogrify' gør det meget nemt at lave alle de operationer med mange billeder ad gangen.

Læs f.eks. om det her: http://www.imagemagick.org/script/mogrify.php
- Det er ret let at bruge.

Bare husk på, at det kan være farligt at bruge, da det som standard overskriver billederne. Vær sikker på hvad du laver, eller husk at tage en backup af billederne først.
Avatar billede mik28 Seniormester
29. september 2016 - 09:09 #4
Tak for hjælpen