Avatar billede 1Dorte Guru
27. september 2016 - 16:40 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Playstation 3 eller Xbox 360 ?

Hej

Min søn vil gerne købe en brugt playstation 3 eller en xbox 360 (evt. med et efternavn).
Han vil særlig gerne spille Fifa.

Hvad skal vi vælge?
Hvad er forskellen på de 2 spille konsoller?
Gode fif modtages med tak.

Vi kender wii.

Hilsen
Dorte
Avatar billede CRKrogh Ekspert
27. september 2016 - 17:21 #1
Hej, Dorte.

  Hvis han ikke selv har nogen fortid med nogen af dem (PS eller Xbox), ville jeg spørge ham hvad hans kammerater spiller på. På den måde får han et socialt netværk at spille online med fra starten.

De bedste hilsner
Avatar billede 1Dorte Guru
27. september 2016 - 19:17 #2
Kræver online netværk, at hans kammerater spiller med samme version, altså at de også har ps3 og ikke ps4  eller  xbox 360 og ikke xbox one?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
27. september 2016 - 19:27 #3
Det afhænger helt af spillet. Nogle kan køre på tværs af generation; jeg er ikke bekendt med nogen, der kan køre på tværs af producenterne.
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2016 - 21:42 #4
ja jeg vil også sige, køb det samme som kammeraterne.

det er spillet der afgør hvad du køber.
da jeg købte commodore 64, var det jo fordi alle mine venner havde en og så ku jeg få spil af dem, så køber man selvfølgelig ikke en nintendo :)
Avatar billede 1Dorte Guru
28. september 2016 - 13:12 #5
Ok, de fleste har playstation 3, så det bliver det som jeg går efter.
Hvad skal jeg bruge 40-500 GB til?
Er det med optage tv? Det tænker jeg ikke, at jeg skal bruge til noget, jeg har i forvejen en blu-ray/harddisk optager.

Hilsen
Dorte
Avatar billede CRKrogh Ekspert
28. september 2016 - 13:24 #6
Plads kan man ikke have for meget af - heller ikke på PS3. Hvis han køber spil via PS-store, downloades de til harddisken, så 500Gb vil være fornuftigt.
Avatar billede 1Dorte Guru
28. september 2016 - 13:38 #7
TAK CRKrogh.
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2016 - 03:51 #8
forskellen er spillene.
man skal købe de spil man vil have, og så er det grundlaget for valg af maskine