Avatar billede himmelko Juniormester
27. september 2016 - 19:30 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 > Windows 10

Er det muligt at købe en sprit ny MSI gamer bærbar, som er forudinstalleret med Win 10, og herefter nedgradere til Win 7 ved at købe det?
Kan det gøres uden de store problemer?
Avatar billede Slater Ekspert
27. september 2016 - 19:55 #1
Det vil i de fleste tilfælde kunne lade sig gøre, men det er godt nok en elendig idé, især til gaming, eftersom DirectX 12 ikke vil komme til Windows 7.

Hvorfor vil du det? Hvad er det, du foretrækker så meget ved Windows 7? Personligt kan jeg ikke se den store forskel.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2016 - 19:59 #2
Enig i #1.
Du vil helt sikkert få problemer med at hardwaren ikke er understøttet med drivere til Windows 7.
Du bør i hvert fald nødt til at undersøge det inden køb.
Avatar billede himmelko Juniormester
27. september 2016 - 21:27 #3
Jeg ville ønske at I havde sagt noget andet ;)

Jeg bryder mig ikke om alle de apps. Jeg vil bare gerne have det som jeg plejer, og ikke al den synkronisering. Og selve udseendet irriterer mig voldsomt. Min arbejds computer er Win10 så jeg er skam vant til det, men bryder mig lige lidt om det.
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2016 - 21:41 #4
ja det er nemt, men du skal ikke nedgradere.
køb en win7 dvd, og installer fra bunden af
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2016 - 22:48 #5
#3 Du kan med Powershell kørt som admin stort set fjerne det hele, incl Edge hvis denne ikke ønskes. Jeg har på mine computere barberet det helt ind:
http://www.askvg.com/guide-how-to-remove-all-built-in-apps-in-windows-10/

Bruger du dig ikke om brugerfladen kan man installaere Classic Shell der vil give dig Win 7 brugerflade tilbage:
http://www.classicshell.net/
Avatar billede Slater Ekspert
28. september 2016 - 07:55 #6
> "Jeg bryder mig ikke om alle de apps".

Det er naturligvis unødvendigt at de er der, men ingen tvinger dig til at starte dem, og så meget fylder de ikke. Jeg har aldrig så meget som skævet til dem.

>"Jeg vil bare gerne have det som jeg plejer, og ikke al den synkronisering."

Det kan slås fra.

>"Og selve udseendet irriterer mig voldsomt."

Der er det så, jeg ikke kan se ret meget forskel selv. Start menuen har fået tiles, hvilket jeg synes er meget pænt, men krævede en smule tilvænning. Og så savnede jeg aero glass (det gennemsigtige interface) et stykke tid, men det har jeg også vænnet mig til er væk. Ribbon-menuerne hader jeg, men de kan foldes sammen og aldrig ses på. Og så er det nye kontrolpanel komplet crap, men det gamle er der stadig. Hvad ellers?
Avatar billede himmelko Juniormester
28. september 2016 - 08:25 #7
Du er en hård mand Slater :)

Jeg synes ikke tiles er pænt, og ønsker en menu der ligner windows 7, vista, XP osv.
Men hvis jeg kan slå det fra, og få det gamle kontrolpanel at se på igen, så kan det måske bruges.
Ved ikke om jeg har misforstået noget, men det virker som om jeg skal have en microsoft account for at gemme indstillinger og bogmærker i Edge?
Avatar billede Slater Ekspert
28. september 2016 - 08:31 #8
Hah. Jeg prøver ikke at være hård, men at finde ud af, hvad det er der irriterer dig så meget, så vi måske kan hjælpe dig af med noget af det. Og så vil jeg tro, at meget af det er noget, man bare lige skal vænne sig til. Det var det i hvert fald for mig selv.

Mht. en start menu der ligner 7, så kan det netop fås med det 220661 anbefaler, Classic Shell. Jeg brugte det selv, da jeg havde Windows 8 (før 8.1) med den forfærdelige Metro i stedet for start menuen.

Og det gamle kontrolpanel findes stadig i systemet. Hvis du f.eks. søger på "kontrolpanel" eller "control panel" an på sprog, så kommer det frem. Samme hvis du højreklikke på start-knappen og vælger kontrolpanel.
Avatar billede Nina Forsker
28. september 2016 - 11:53 #9
Det er muligt ja, men ikke en god idé da du nok får flere frames af at køre på Windows 10 som Slater siger med DirectX 12, hvilket du nok gerne vil have hvis du køber en NY gamer computer.

Hvad er så meningen i at købe en ny computer når du ikke får noget ud af det? :)

Jeg kunne heller ikke lide Win 10 til min gamer pc til at starte med, men eftersom mine spil kører bedre nu så har jeg det ikke så slemt længere og er faktisk gået over til den gode side af Windows 10. Desunden, hvis du alligevel sidder og gamer så ligger du jo heller ikke mærke til hvilken styresystem du kører på andet end dine frames lige ryger lidt op. :)

Så tag det med et gram salt og lev med det det jo ikke verdens undergang, plus du kan sagtens få det til at ligne windows 7 som de andre siger.

Mvh. Nina
Avatar billede himmelko Juniormester
28. september 2016 - 12:05 #10
Meningen med at købe en ny er at min gamle er 6 år gammel, diskdrevet virker ikke, og den er varm og larmer som en sindssyg, samt tasterne er ved at lade livet pga tyndslidthed ;)
Jeg lægger ikke mærke til det når jeg spiller, men til alt andet gør jeg jo :)

Men jeg vil prøve at få det til at ligne så godt som muligt :)