Avatar billede SteenTTT Juniormester
27. september 2016 - 20:30 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Flytte tekst fra celle i samme række til anden celle, plus tekst fra andet ark til samme celle

Hej

I ark "data" vil jeg gerne flytte tekst fra kolonne A til kolonne F, puls flytte tekst fra ark "beskrivelse" kolonne B til kolonne F. Altså i samme kolonne.
eks.
kolonne A = 8800
"beskrivelse" kolonne B = Viborg
output i kolonne F = 8800 Viborg

Kolonne F skal efterfølgende kun indeholde teksten og IKKE en formel

Er det muligt, og hvordan gør man det?

på forhånd Tak
Avatar billede store-morten Ekspert
27. september 2016 - 20:36 #1
En mulighed: Flyt først med en formel, kopier og indsæt værdier.
Avatar billede store-morten Ekspert
27. september 2016 - 21:01 #2
F1: =data!A1 & " " & beskrivelse!B1
Avatar billede SteenTTT Juniormester
27. september 2016 - 21:19 #3
mener du at jeg skal markere cellerne efter jeg har flyttet teksten med en formel og vælge ctrl C og derefter ctrl V, men så kun paste værdien?
Avatar billede store-morten Ekspert
27. september 2016 - 21:20 #4
Lige præcis
Avatar billede store-morten Ekspert
27. september 2016 - 21:29 #5
Eller i stedet for: ctrl V, højre klik på markeringen og vælg:
Indstillinger for sæt ind:
Værdier
Avatar billede SteenTTT Juniormester
28. september 2016 - 09:59 #6
Virker perfekt, tak for hjælpen