Avatar billede Tock Praktikant
27. september 2016 - 20:50 Der er 5 kommentarer

Starter kun nogle gange??

Min computer starter nogle gange op med sort skærm, og jeg har prøvet at tilslutte anden skærm, både med HDMI alm stik, og VGA men intet hjælper. Hvis jeg så genstarter computeren kan jeg være heldig at den kommer frem med billede via HDMI stik og VGA.
Nogle gange når jeg så prøver at starte den op, så kommer der en summe lyd som om den starter, men så dør den ud igen efter få sekunder. Så prøver den at starte op af sig selv, og går så ud igen. Det kan den fortsætte med i uendelighed. Hvis jeg så lader den være slukket i et stykke tid, så kan jeg måske starte den op hvis jeg er heldig.
Hvis det så lykkedes at starte den op, og den så rent faktisk viser et billede, så er det ikke sikkert at jeg har internet, når jeg så prøver at fejlsøge siger den at det kan være en opdatering eller en driver der er noget galt med. Men hvis jeg så genstarter computeren igen, og den så starter op som den skal. Så har den lige pludselig internet alligevel?
Så hvis jeg forlader computeren i er stykke tid så går den i dvale/slumre tilstand. Men når jeg så bevæger musen eller trykker på tastaturet, så kan jeg høre at den starter op, men igen kommer der ikke noget skærmbillede på, og kan så få lov at genstarte igen. Jeg har for nyligt skiftet min harddisk og mine ramblokke i håb om at det ville afvikle problemet, men uden held...
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2016 - 21:36 #1
din strømforsyning er i stykker. hvis du fortsætter med at tænde computeren tager den skade.

når den starter op og der ikke er net, er det så nok fordi at netkortet ikke har korrekt/nok strøm.

køb en ny
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2016 - 21:37 #2
fejlsøgning, IT supporter uddannelse: hvad er der galt ?

#1 strømforsyning
#2 ram
#3 cpu

diske der er i stykker opdager man jo hurtigt :)
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2016 - 21:38 #3
defekt strømforsyning brænder usb porte af osv.
sort skærm = grafikkort får ikke strøm nok
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2016 - 23:00 #4
Hvis du fjerner strøm fra den og holder start knappen nede i ca 30 sek. genmonterer strøm, og så prøver at starte, starter den så helt op og virker korrekt?

Er i øvrigt enig i at forsyning kan være problemet, men ville lige have dig til at teste ovenstående først.
Avatar billede Tock Praktikant
28. september 2016 - 07:06 #5
Hvordan ved jeg hvilken strømforsyning jeg skal bruge? Skal den kunne noget specielt? Eller hedde noget specielt?