Avatar billede wipo Mester
28. september 2016 - 08:28 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Cyberlink Spark Media Service (32 bit)

Min harddisk snurrer på højtryk, og via joblisten kan jeg konstatere at det er Cyberlink Spark Media Service (32 bit) der er årsagen. ?
Jeg kan afslutte jobbet - men kort tid efter er den gal igen.
Jeg har prøvet om jeg kan slette dette program, hvilket ikke er muligt (og måske ikke særligt klogt)
Er der nogen der har en løsning på dette problem ?? Jeg tror det slider meget på mi harddisk.
Jeg har installeret Windows 10 . Min PC operativ system er en 64-bit, hvilket måske er årsag til at det konflikter med et 32-bit program ???
MVH Wipo
Avatar billede Slater Ekspert
28. september 2016 - 08:45 #1
Det program er en media-server, der lader andre på netværket læse mediefiler på din computer.

Hvis det er noget du bruger, så giver det mening at det bruger meget harddisk, da det streamer store filer fra den. Hvis det ikke er noget du bruger, f.eks. som medieserver i hjemmet, og du ikke ved af hvem og hvorfor der streames fra din computer, så skaf dig af med programmet i en fart.

Der er ingen mulighed for at afinstallere det? Hverken i start menuen eller i tilføj/fjern programmer?
Avatar billede wipo Mester
28. september 2016 - 09:00 #2
Hej Professor:
Det er ikke noget jeg eller andre i husstanden bruger.
Cyberlink findes ikke på tilføj/fjern listen, så denne mulighed kan jeg ikke benytte for at slette det.
Modtager gerne forslag til en anden mulighed :-)
MVh Wipo
Avatar billede Slater Ekspert
28. september 2016 - 09:04 #3
Prøv at gå ind i joblisten (ctrl-shift-escape), vælg startup*, se om den findes derinde, og hvis den gør, højreklik og vælg disable.
Det burde gøre at programmet ikke starter automatisk med systemet, og så er det sådan set ligegyldigt om det er installeret.

*bemærk, jeg har engelsk Windows, så hvis din er dansk, skal du nok gætte dig frem til en oversættelse.
Avatar billede wipo Mester
28. september 2016 - 09:37 #4
I faneblade i joblisten er der et faneblad "start", hvor jeg ikke kunne påvirke Cyberlink funktionen. Så gik jeg ind under faneblad "detaljer" hvor Cyberlink optræder to gange og her afsluttede jeg deres job. Det fik min harddisk til at falde til ro. Desuden er Cyberlink forsvundet fra forsiden af joblisten (processer)
Det ser ud til at problemet er løst - mange tak for det!
Avatar billede wipo Mester
28. september 2016 - 09:38 #5
Hej Professor.
Hvordan kommer jeg til at give dig point ???
MVH  WEipo
Avatar billede Slater Ekspert
28. september 2016 - 10:22 #6
Point eksisterer ikke længere på Eksperten. Du har markeret min kommentar som et svar, og det er alt du behøver gøre.

Men hvis du ikke har disabled den fra opstart, vil jeg være bange for at den starter igen, næste gang du genstarter computeren. I så fald kan du bare skrive igen, så tager vi den derfra. Vi håber på det bedste.