Avatar billede Pia Praktikant
28. september 2016 - 12:41 Der er 4 kommentarer

Glemt password på min gamle bærbar. LG X110

Idet det er længe side, at jeg har brugt min gamle mini LG X110 har jeg glemt mit password.
Der er ikke et cd drev på den.
Det er windows xp og husker ikke hvilken. Computerne er købt i 2009.
Ydermere som jeg lige husker det. Er der sort skærm når man får logget sig ind.
Har dengang været ved at slette programmer jeg ikke mente, at jeg brugte.
Idet jeg tænder for computeren viser skærmbilledet fint windows skærmbillede med logind mulighed.

Håber der er nogle råd til, at komme ind i min computer.
Mange billeder ligger på den er dem jeg ønsker, at få overflyttet til nuværende computer.

HJÆLP :)

Mvh Pia
Avatar billede claes57 Ekspert
28. september 2016 - 13:25 #1
hvis password er med sort skærm, så ligger det i bios - se fx http://www.fixya.com/support/t6648980-forgotten_cmos_password_lg_x110
den med F12 virker lovende, ellers prøv Alt+F

windows password kan nustilles med hirens boot-cd - se http://www.hiren.info/pages/bootcd-on-usb-disk hvordan du laver en boot-usb og får rettet bios til at kunne starte via usb.
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2016 - 13:29 #2
Prøv på YouTube. Søg på "forgot administrator password windows xp". Der er en masse forslag.
Hvis alt kikser, må du pille harddisken ud, og tilslutte den via USB vha. eksternt kabinet.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. september 2016 - 16:25 #3
1. Start computer i fejlsikret med kommandoprompt. Det gøres ved at trykke med det samme på F8 under opstart  http://kimludvigsen.dk/billeder/fejlsikret/fejlsikret-t01b.png
2. Skriv "NET USER test /add" <enter> (opretter ny bruger)
3. Genstart computer og log ind med ny bruger der hedder "test".
Kommer du så ind?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. september 2016 - 16:26 #4
Ps der er et mellemrum mellem test og /