Avatar billede tville Juniormester
28. september 2016 - 16:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fejl kontrol

Hej
Jeg har en makro der ud fra den aktive celleværdi i et ark søger efter tilsvarende værdi i et andet ark. Det fungerer fint, men hvis værdien der søges efter ikke findes, fejler makroen. Hvordan laver jeg en kontrol af om værdien findes? Jeg ville gerne have at der vises en meddelelsesboks der fortæller at den søgte værdi ikke findes. Min kode ser således ud:

Sub findbookingID()

' findbookingID Makro

Dim CelleVærdi As String

    CelleVærdi = ActiveCell
    Sheets("Placering").Select
        Cells.Find(What:=CelleVærdi, After:=ActiveCell, LookIn:=xlValues, LookAt _
        :=xlPart, SearchOrder:=xlByRows, SearchDirection:=xlNext, MatchCase:= _
        False, SearchFormat:=False).Activate
    ActiveCell.EntireRow.Select

End Sub
Avatar billede supertekst Ekspert
28. september 2016 - 17:27 #1
Hvor er ovennævnte VBA-kode anbragt?
Får fejl v/test
Avatar billede kabbak Professor
28. september 2016 - 19:34 #2
Sub findbookingID()

' findbookingID Makro

    Dim CelleVærdi As String
    On Error GoTo Fejl
    CelleVærdi = ActiveCell
    Sheets("Placering").Select
    Cells.Find(What:=CelleVærdi, After:=ActiveCell, LookIn:=xlValues, LookAt _
                                                                    :=xlPart, SearchOrder:=xlByRows, SearchDirection:=xlNext, MatchCase:= _
              False, SearchFormat:=False).Activate
    ActiveCell.EntireRow.Select

Fejl:
    If Err = 91 Then
        MsgBox " Ikke fundet"
    End If

End Sub
Avatar billede tville Juniormester
29. september 2016 - 08:48 #3
Hej Kabab

Det var lige det jeg havde brug for. Tak for det.