Avatar billede Rossiex Novice
28. september 2016 - 22:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Find laveste recid fra tabel

Hej

Er der nogen som kan hjælpe mig med at søge efter det laveste recid fra AX_C_Test tabellen og lægge -1 til, denne variabel skal efterfølgende bruges i nedenstående insert.

På forhånd tak

private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            SqlCommand cmd = new SqlCommand("INSERT INTO AX_C_Test (Field1,recid) VALUES (@param1, @param2)");
            cmd.CommandType = CommandType.Text;
            cmd.Connection = con;
            cmd.Parameters.Add(new SqlParameter("@param1", textBox1.Text));
cmd.Parameters.Add(new SqlParameter("@param2", FIKTIVT RECID variabel));
            con.Open();
            cmd.ExecuteNonQuery();
            con.Close();
        }
Avatar billede Syska Mester
28. september 2016 - 23:42 #1
Hvis recid er et tal kan du vel "bare" gøre sådan her:

SELECT (MIN(recid) - 1) as recid FROM AX_C_Test
Avatar billede arne_v Ekspert
29. september 2016 - 01:15 #2
Syska's SQL burde goere det. Men bemaerk at loesningen er ikke sikker i flerbruger sammenhaeng!
Avatar billede Rossiex Novice
29. september 2016 - 12:55 #3
Hej
Her er jeg nok for ny i C#, har kodet en del i X++.

Betyder dette at jeg skal pakke alle SQL kald ind ?

Kan I evt. vise mig hvordan jeg integrere "Select kaldet" i min kode.

Tak
Avatar billede arne_v Ekspert
03. oktober 2016 - 04:27 #4
Du skal lave en SqlCommand med den SQL og kalde f.eks. ExecuteScalar.