Avatar billede Karpri Praktikant
29. september 2016 - 11:36 Der er 5 kommentarer

Valg af pc.

Hej
Min datter skal have en ny pc og eftersom jeg ikke er en haj indenfor pc verdenen - vil jeg høre Jeres vurdering. Jeg har fundet to bærbare (skal bruges i skolen)  - men har ikke lige forstand på hvilken der er bedst - kan I hjælpe :-)

Den ene en Acer Aspire V3-371-38HK
http://www.computercity.dk/pcer/brbarepcer/acer-nx-mpged-066-126922

Den anden Acer E5-573-338Q
http://www.computercity.dk/pcer/brbarepcer/acer-nx-mvhed-145-126918

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede Nina Forsker
29. september 2016 - 12:04 #1
Hej,

Umiddelbart så er den eneste forskel på de to bærbare du har linket er at den ene er større end den anden i tommer, CPU, GPU og Ram er det samme, prisen er bare anderledes på grund af meget lidt ekstra i den anden computer, hvorpå jeg tror at batteri tiden er længere på den dyrere computer.

Men for at være ærlig så får du fuldstændig det samme bare til to forskellige priser, det sikkert design, vægten osv. men det ikke så væsentligt når den skal bruges til skole arbejde.

Håber du kan bruge det til noget
Mvh. Nina
Avatar billede poko1 Ekspert
29. september 2016 - 12:38 #2
Avatar billede jalved Ekspert
01. oktober 2016 - 19:24 #3
Jeg ville tage den mindre model. Den er måske lidt dyrere, men i længden bliver man glad for den ikke er større, når den skal fragtes til og fra skole.
Avatar billede bech1200 Mester
20. oktober 2016 - 12:33 #4
Skal du kun bruge den til skole brug eller skal du også spille lidt på den?
Hvor stor skal bærbaren være altså i tommer? 17 eller 15?
Hvor meget plads regner du med at skulle bruge? (harddisk)

Og sidst men klart ikke mindst, hvilket prisklasse ligger vi i?

Kan komme med nogle forslag hvis jeg har disse informationer :-)

god dag
Avatar billede bech1200 Mester
20. oktober 2016 - 12:36 #5
https://www.komplett.dk/kampagne/21397/komplett-20-aar

Komplett har fødselsdags tilbud så forslår du kigger på nogen af dem! der er 11 timer tilbage som jeg skriver nu.