Avatar billede Slettet bruger
29. september 2016 - 11:37 Der er 1 kommentar og
1 løsning

skabelon med forud valgt titel

Jeg vil gerne have min skabelon til at hedde fx "Tjekliste 1" som forslag når man trykker gem. Ligesom den ville gøre hvis man havde åbnet "tjekliste 1.docx" og trykkede "gem som"...

nogen forslag?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
29. september 2016 - 12:16 #1
Gør følgende:
1. Åbn selve skabelonen.
2. Åbn dialogboksen "Egenskaber". Klik på fanen "Dokumentinfo" og skriv Tjekliste 1 i feltet "Titel". Klik OK.

Du har ikke skrevet, hvilken version af Word, du bruger. Åbning af dialogboksen "Egenskaber" afhænger af Word-version. Du kan finde anvisning til de forskellige Word-versioner i følgende artikel: http://www.thedoctools.com/wordtips/word-eksempler-paa-hvorfor-du-ikke-skal-saette-din-lid-til-statistik-data/

Baggrundsinformation:
Når man gemmer et Word-dokument første gang, tilbyder Word et navn efter følgende princip:

?    Hvis der er angivet en titel i dokumentegenskaberne, tilbyder Word den titel som navn. Dog medtages kun tekst indtil et skilletegn som f.eks. underscore eller punktum.

?    Hvis der ikke er angivet en titel i dokumentegenskaberne, tilbydes (starten af) første afsnit i dokumentet.

Word fjerner parenteser og andre specielle tegn i det foreslåede navn.
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2016 - 13:04 #2
Vi kører office365, men tak for din løsning.