Avatar billede JacobN Juniormester
29. september 2016 - 12:00 Der er 11 kommentarer

55" fladskærm

Goddag!

Jeg er på udkig efter et nyt 55" tv, som skal hænge på en væg - det skal ligge i prisklassen 5000-6000 kr. Jeg har selv fundet disse indtil videre, men jeg er SÅ meget i tvivl om hvad jeg skal vælge. Så jeg håbede på, at I muligvis kunne hjælpe mig :-)

Kandidat 1; (6.490 kr. - Samsung)
http://www.pricerunner.dk/pl/2-3143323/TV/Samsung-UE55KU6405-Sammenlign-Priser

Kandidat 2; (5.555 kr. - Samsung)
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/UE55KU6075XXE/samsung-55-4k-uhd-smart-tv-ue55ku6075

Kandidat 3; (5.999 kr. - Sony)
http://www.pricerunner.dk/pl/2-3056981/TV/Sony-Bravia-KDL-55W805C-Sammenlign-Priser

Kandidat 4; (4.888 kr. - Sony)
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/KD55XD7005BAE/sony-55-4k-uhd-smart-tv-kd-55xd7005

Kandidat 5; (4.999 kr. - LG)
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/55UH605V/lg-55-4k-uhd-smart-tv-55uh605v

Jeg håber, at I kan hjælpe mig med hvad jeg skal holde øje med, og vil tage bud/links med forslag med kyshånd.

Mvh. Jacob
Avatar billede jakobdo Ekspert
29. september 2016 - 12:41 #1
Er dit eneste krav det skal hænge på væggen?
Hvad skal det "primært" bruges til?
Er du film-nørd, så der skal bruges en masse tid på at se 4K film fra din Blueray afspiller?
Er du gaming-nørd og skal spille en masse PS4, XBOX etc på det?
Eller sports-nørd og skal se en masse sport, som f.eks. fodbold eller lign?
Jeg tror disse ting kunne give god viden til en TV ekspert der vil kunne rådgive dig bedre.
Avatar billede JacobN Juniormester
29. september 2016 - 13:45 #2
@jakobdo

Ja, min fejl.

Altså vil rigtig gerne have et Smart TV, hvorpå jeg kan se Viaplay, Netflix etc. Det skal ikke bruges til gaming, men fodbold/film skal det bruges til.
Avatar billede jakobdo Ekspert
29. september 2016 - 14:12 #3
Du kan ikke bruge mit svar som en ekspert, men jeg er meget tilfreds med mine Samsung TV'er. :)
Avatar billede kabbak Professor
29. september 2016 - 14:16 #4
jeg har også samsung, og er meget tilfreds
Avatar billede JacobN Juniormester
29. september 2016 - 16:32 #5
Ja, så er spørgsmålet så lige om det skal være kandidat 1 eller 2 :)
Avatar billede eurositi Ekspert
29. september 2016 - 19:16 #6
LG'et har den nyeste teknologi indbygget af de nævnte modeller. HDMI standarden er 2.0, og det kan afspille det nye HEVC (H.265) videoformat (i en MP4 eller MKV-container), som er særligt beregnet til 4K video.
Det er formentlig relevant, hvis du vil ha' større glæde af 4K-opløsningen til video.

Samtidig ville jeg ikke være villig til at bløde over 5.000 kr for et TV-apparat i vore dage.
Avatar billede poko1 Ekspert
29. september 2016 - 20:53 #7
jeg har også samsung,55" og er også meget tilfreds
Avatar billede kurtba Ekspert
29. september 2016 - 23:43 #8
Jeg har et LG og er ganske tilfreds. Da jeg ikke har haft et Samsung, kan jeg ikke udtale mig om det.
Find en Elgigant i nærheden og se selv de pgl. tv. Måske har de ikke lige de samme modeller, men så har de noget tilsvarende. Se på billederne - hvad kan du bedst lide?
Smag og behag er faktisk meget forskellig, når man står og ser dem i virkeligheden.
Hvor skarpe synes man, at de skal være osv. Nogen gange har de testprogrammer kørende, hvor man kan se, om billedet kan følge med, når der panoreres hurtigt osv.
Det er faktisk et problem på en del TV.
Samtidig kan du bede om at få lov til at betjene de pgl. TV. Der er stor forskel på styresystemerne i Samsung og LG. Sony kender jeg ikke nærmere til.
Jeg synes at LG er smart, da fjernbetjeningen nærmest virker som en trådløs mus, men det er helt sikkert ikke alle, som deler denne mening.
Der findes rigtig mange tv på markedet i dag til forholdsvis billige penge, som har en glimrende kvalitet.
Da vi skulle vælge, havde jeg ud fra andres mening og div. test faktisk lagt mig fast på noget helt andet, end det vi endte med at købe, idet da vi først stod i forretnigen og kunne se udseende, billedkvalitet, betjening m.m., endte vi med noget helt andet og lidt dyrere, end vi ellers ville. Men jeg har ikke fortrudt og synes også, at det vi gav ekstra fik vi i bedre billedkvalitet - set med vores øjne.
Men det er ikke sikkert, at dine øjne ser det samme.
Overvej også hvor mange porte du har brug for. Jeg bemærkede, at det ene Samsung "kun" havde 2 usb porte. Formentlig rigeligt til de fleste, men jeg bruger 3, så hvis jeg kun havde haft 2, skulle jeg jævnligt bytte rundt om på de tilsluttede enheder.
Avatar billede JacobN Juniormester
02. oktober 2016 - 17:04 #9
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. oktober 2016 - 08:43 #10
Avatar billede eurositi Ekspert
04. oktober 2016 - 10:57 #11
http://www.elgiganten.dk/INTERSHOP/web/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/ViewProductCompare-Start?products=55UH605V@store-elgigantenDK|55UH615V@store-elgigantenDK

De ser umiddelbart meget ens ud, men det er tilsyneladende henholdsvis Doven-Lars og Flittig-Lise, som har tastet data ind i El Gigantens database. Derfor er der mange oplysninger, som ikke findes for det første TV.

Du er nødt til at Google efter modelnavnene for at finde de manglende oplysninger.