Avatar billede steen Novice
29. september 2016 - 13:12 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke printer efter udskiftning af printerpatron

Har udskiftet printerpatroner på min hp officejet pro 8500 A909g, megenta patron viser "tom" og derfor vil printereren ikke udprinte.
Har udskiftet med originale HP Patroner "HP Ink Cartridge 940XL
Har opdateret software / drivere
Køre windows 10
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. september 2016 - 14:00 #1
* Tjek at du har fået pillet forseglingen ordentlig af patronen.
* Tjek at sidste brugsdato for patronen ikke er overskredet.

Er der ikke problemer i ovenstående, ville jeg kontakte butikken hvor den er købt, for at få en ny.
Avatar billede steen Novice
29. september 2016 - 14:16 #2
Jeg har desværre købt patronen på nettet og ja, jeg har tjekket for emballage etc.
Avatar billede steen Novice
29. september 2016 - 14:17 #3
det er bare træls at købe en ny patron for at den måske også er i udu.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. september 2016 - 14:29 #4
Tjo, selv om den er købt på nettet, skal den jo virke - garanti og returret virker også med internetbutikker :-)

Noget andet er det selvfølgelig hvis den er købt "brugt", eller uden for EU - så kan det være lidt sværere at håndtere.
Avatar billede steen Novice
29. september 2016 - 14:56 #5
den er købt EU og ikke brugt. Er det muligt at tjekke/sikre at det kun er den ene patron der er problemet inden jeg evt. køber en ny?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. september 2016 - 15:08 #6
Nok ikke uden at have en anden printer at sætte den i, eller at ødelægge patronen.

Hvordan er historikken på printeren - har den stået stille noget tid? - for så kan kanalen fra patronen og videre ned i printhovedet jo være stoppet til af størknet blæk...
Avatar billede steen Novice
30. september 2016 - 09:13 #7
Interessant, hvordan løsner jeg størknet blæk?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. september 2016 - 11:15 #8
Det kan blødes op i varmt vand/sprinklervædske/sprit... - men det er lidt ude på niveauet før kassering af printeren.

Prøv at læse den guide der ligger her: http://blog.tonerboss.com/how-to-fix-print-head-problems-in-hp-officejet-pro-8000-printers/ - der er flere gode forslag til rens af printeren/printerhoved.
Avatar billede steen Novice
01. oktober 2016 - 11:32 #9
Hej Ole,

Mange tak for din assistance. Jeg ved dog stadig ikke hvad jeg skal gøre, er frustreret over at have købt en relativ dyr printer og originale cartridge og skidtet ikke virker og HP giver ikke adgang til support uden man betaler for det og så er det billigere at købe en ny printer hver gang cartridge er tomme, det re jo ren wild west.

Er ny på dette site "Computerworld" og glæder mig til også i fremtiden and søge assistance her som lægmand i IT.
Supergodt forum.