Avatar billede Guldsmeden Juniormester
30. september 2016 - 08:58 Der er 6 kommentarer

Simple Driver Updater

Denne såkaldte updater popper op hver gang jeg åbner pc'en og tilbyder - mod betaling - at opdatere alle forældede drivere. Spørgsmålene er, om det er et stykke legitimt software / om det er noget værd / eller om det ligefrem er malware?
I sin fremtoning ser det Windows-agtigt ud, men har det det noget som helst med Microsoft at gøre?
Avatar billede michael_stim Ekspert
30. september 2016 - 09:03 #1
Malware, du kan fjerne det uden problemer.
Avatar billede michael_stim Ekspert
30. september 2016 - 09:05 #2
Du kan f ex bruge malwarebytes.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2016 - 13:18 #3
Så længe du ikke skriver hvad det hedder er det jo svært at sige om det er malware.

Bruger selv Slimdrivers i den frie udgave når jeg skal hente drivere.
Den fungerer de fleste gange fint (uden betaling)
http://www.driverupdate.net/
Avatar billede Guldsmeden Juniormester
30. september 2016 - 20:34 #4
Hey "220661" - navnet står højt og tydeligt i overskriften: Simple Driver Updater.
Avatar billede michael_stim Ekspert
30. september 2016 - 21:30 #5
Det der gör det suspekt, er at der kommer en popup der kräver en for penge. Jeg ville fjerne den.

http://botcrawl.com/simple-driver-updater/
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2016 - 21:50 #6
Hov den fangede jeg ikke lige :-) (selvom det står tydeligt)
Troede nok mere det var en benævnelse for programmet at det skulle være simpelt.
Med #5 i mente er jeg helt enig i at du skal holde dig fra det.