Avatar billede Michael_Sorensen Juniormester
30. september 2016 - 16:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Docking-station

Jeg har gennem arbejdet en Lenovo bærbar og docking-station.

Privat skal jeg have en billig bærbar, primært til konens brug.

Kan man få en universal docking station eller tilsvarende, der både kan passe sammen med min arbejds Lenovo og min private bærbare, således vi ikke skal bøvle med ledninger til skærm, printer, tastatur, mus Osv. hver gang jeg sætter min arbejds bærbar til derhjemme.
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2016 - 16:27 #1
Docking station? Det er jo til harddiske eller USB sticks.
Avatar billede Michael_Sorensen Juniormester
30. september 2016 - 16:40 #2
Vi har docking station på arbejde hvor jeg sætter min bærbare i og så kan jeg herefter bruge skærm, tastatur, mus, printer og Internet uden at gære andet da det alt sammen er sat til docking stationen
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2016 - 16:50 #3
Ok, det kender jeg slet ikke. Tak for at udvide min horisont :-)
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2016 - 16:57 #4
Dockingstationen er modelspecifikt, fordi du bruger computerens egen forbindelser som ligger på undersiden (hvis det er en Lenovo) og på siden (hvis det er de nye hper);
Men hvis du søger efter en Port replicator, kan det bruges til det du ønsker - den forbindes med USB3, og har også forbindelser til mus, tastatur, skærm, internet osv.
MEN (og der er altid et men) fordi du kører alt igennem en usb3-forbindelse, skal du være opmærksom på visse forbehold - fx kan det ikke bruges til HD-skærme, nettet bliver langsommer osv. - afhænger selvfølgelig hvad du skal bruge tingene til...
Avatar billede Michael_Sorensen Juniormester
30. september 2016 - 17:11 #5
Tak Thomas

Den må kunne bruges.

Det er ikke til noget tungt. Vi har ikke HD skærm og skal ikke bruges til film eller tunge spil osv. Måske lidt football manager ; ellers kun alm internet brodering, word, mail og hjemmearbejde.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. september 2016 - 21:04 #6
Begrebet portreplikator og dockingstation er over årene smeltet sammen. Selv de store virksomheder der burde vide bedre, sælger rask væk en portreplikator som en docking station.

Jeg vil også pege på en USB-dock (eller portreplikator), og den fås såmænd også til USB2 - så er opløsningen på skærmen bare ikke det vilde.

Hvad du også skal tænke på, er at der stadig skal strøm til de bærbare - så du skal altså sætte både strømstik og USB-stik i den bærbare - og så skal du (nok en mindre ting) åbne den for at tænde den. Dermed skal du enten arbejde med den åben, eller konfigurere den til ikke at gå i dvale ved luk af låget.