Avatar billede hkandersen Praktikant
30. september 2016 - 19:33 Der er 2 kommentarer

Epson printer vil ikke printe gul farve

Har en Epson XP-205.
Jeg havde ikke brugt printeren gennem flere måneder, da 2 af patronerne var brugt op. Jeg valgte at skifte alle 4 patroner, så jeg ikke risikerede at en eller flere af dem var blevet "tørre".
Efter isætning af 4 nye patroner, ville printeren ikke printe gul farve. Jeg tjekkede at den gule patron sad korrekt, og at der var "hul igennem" så blækket kunne komme ud. Alt var OK.
Jeg gennemførte alle rense-programmer, men stadig ingen gul farve på papiret.
Jeg mente det måtte være blækpatronen der var problemer med, og henvendte mig til forhandleren, som gav mig en anden. Denne er nu installeret, - men stadig ingen gul farve på papiret.
Så må det jo nok være printeren der er noget galt med...!!! Men hvad?
Jeg har kigget på Epsons support-side, men kan ikke finde noget om det.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. september 2016 - 21:12 #1
Så vidt jeg kan se, er patronerne kun blæktanke. Dermed har du også et separat printhoved, som ikke er skiftet - og blækket er nok størknet nede i det.

Prøv at google de 3 milioner artikler om "Clean printhead", eller også må overveje om du vil bruge penge på et nyt printhoved, og bøvle med at skifte det:https://www.aliexpress.com/store/product/Brand-new-original-print-head-for-Epson-XP103-XP102-XP203-XP205-XP202-XP215-printhed-in-printer/804673_32426970085.html (køb IKKE fra denne butik - der vil komme told og afgifter oven i, da det er en kinesisk butik... - men ellers udemærket at handle i :-) -det er kun vejledende link.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. oktober 2016 - 08:16 #2
Kørte før med blækprinter, og havde problemer med stribede farver ind imellem. Det kunne i de fleste tilfælde afhjælpes ved at sætte print hoved i speciel rensevæske, der opløste det udtørrede blæk.
Men min printer havde to uafhængige print patroner hvor printhoved kom med ud sammen med beholder.
Så hos mig var denne operation nemmere end hos dig. Jeg vil tro der også på dit print hoved er længere kanaler, så en rensning er muligvis umulig at lave.
Jeg er ikke sikker på man kan få væsken til at trække gennem hele print hoved.
Væsken i sig selv er ikke dyr.
Købte min her:
http://www.trykspar.dk/shop/produkt-kategori/rensevaeske/

Min forrige printer var en HP Officejet G55 med disse patroner:
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1A.etKFXXXXb9XFXXq6xXFXXX0/2x-Reman-HP45-HP78-Ink-Cartridge-for-font-b-Officejet-b-font-font-b-G55-b.jpg