Avatar billede jernrosen3 Forsker
01. oktober 2016 - 08:21 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Opslag med flere variabler

Engelsk excel - 2007

Jeg skal lave et opslag der giver flere resultater og jeg fatter INTET om lookup-funktionen ! *S*

Jeg har lagt mit eksempel på : https://www.dropbox.com/s/bki7nbxz7yq6tn0/iblandingstabel%20til%20opslag.xlsx?dl=0

Det er lookup-formlerne i de grønne og røde bokse jeg gerne vil have hjælp til.

Jeg er lidt ligeglad med om jeg forstår hvad der sker med formlerne - men det kunne være lidt fedt med en kommentar om hvad der sker når jeg henter de forskellige informationer.

Det skal tilføjes at varenumre kan være over 1700.
Hvis det gøres hurtigst gennem VBA er jeg også villig til det.
Avatar billede ebea Ekspert
01. oktober 2016 - 09:26 #1
Prøv at se om det er noget som dette du havde tænkt.
https://www.dropbox.com/s/jvkjiixwxznnibr/iblandingstabel%20til%20opslag.xlsx?dl=0
Avatar billede jernrosen3 Forsker
01. oktober 2016 - 13:05 #2
--> Ebea - du er på rette vej - men produkterne kan blandes.

F.eks kan Alu 45 blandes med flere produkter end Alu 37  - også : Alu 36 , Alu 35 og Alu 34 ----- + forbehold

Det jeg ønsker at vise, er hvilke materialer der kan blandes med hvilke andre varenumre/-grupper - ikke bare ét specifikt materiale ---- men også + forbehold.

Formlen/VBA'en skal vise BÅDE GRUNDMATERIALET og ALLE iblandigsmuligheder + forbehold
Avatar billede jernrosen3 Forsker
01. oktober 2016 - 13:10 #3
Til tidligere indlæg :

Det ER et specifikt produkt jeg søger i "Søg varenummer her!"

Jeg søger at der kommer flere produkter op i "Kan iblandes" og "Forbehold"

Altså : At jeg får flere muligheder for at bruge mit restlager til iblanding
Avatar billede ebea Ekspert
01. oktober 2016 - 13:36 #4
Hvis du skal have flere produkter op som "Blanding", skal du angive det varenummer så mange gange, som du har blandings muligheder, i dit varenummer "katalog".

jeg kan lave et eks. lidt senere på dagen, og uploade.
Avatar billede jernrosen3 Forsker
01. oktober 2016 - 19:58 #5
Jeg har lavet varenumre, så det passer på flere - øhhh ? - felter

Jeg har opdateret filen i DropBox : https://www.dropbox.com/s/bki7nbxz7yq6tn0/iblandingstabel%20til%20opslag.xlsx?dl=0

Farverne skulle gerne vise hvilke informationer jeg ønsker i de grønne felter.
Avatar billede jernrosen3 Forsker
01. oktober 2016 - 20:07 #6
ÅÅÅÅRRRRGGGGHHHHH !!!!!

Nu fik jeg overforklaret mig selv !!!!!

Formlen/VBA'en skal tage det lysegrønne varenummer - give resultat lysegrøn varenavn - OG give iblandings-varenummer og -navn - OG give "forbehold".

Det hele samtidigt.
Avatar billede jernrosen3 Forsker
01. oktober 2016 - 20:08 #7
Og farverne er ligegyldige - de er kun for forklaringens skyld
Avatar billede ebea Ekspert
02. oktober 2016 - 08:34 #8
Jeg når ikke at kigge på det, før Mandag (formentlig formiddag)!
Jeg forstår hvad du mener, ud fra det du skriver.
Avatar billede jernrosen3 Forsker
02. oktober 2016 - 09:43 #9
Ok - det haster ikke *S*
Avatar billede ebea Ekspert
02. oktober 2016 - 12:37 #10
Så blev der lidt tid (det blev ikke vejr til udendørs aktivitet).
Jeg har lavet arket, som jeg tror var hensigten. Du kan stadig bruge Linket til filen i svar #1.
Ellers vend tilbage, hvis det ikke var det rigtige.
Avatar billede jernrosen3 Forsker
05. oktober 2016 - 19:07 #11
Mange tak skal du have - jeg håber at det så vil gøre min chef lige så glad - p.t. sidder han i 3 forskellige programmer for at finde informationerne *S*

Jeg må indrømme at INDEX var ny for mig - men selvfølgelig handler det om at indeksere tingene/varerne.

Endnu engang TAK for din tid og din viden *S*
Avatar billede ebea Ekspert
05. oktober 2016 - 19:23 #12
Du er velkommen! ;-)