Avatar billede Elmer40 Praktikant
01. oktober 2016 - 19:59 Der er 2 kommentarer

No Cable Connected / No Signal

Hej,
har lige købt en ny PC.  Mit grafikkort er et
Radeon RX 460 2GB

Mit problem består i at
1) først kunne jeg ikke tilslutte den pga af jeg manglede en ny adapter til grafikkortets udgang ( bag på pc'en )  så jeg købte en DVI 24+1 - HD15 M-F adapter og den virkede.
Så jeg satte min adapter i og skruede skærm stikket til ( AVG ? )
Derefter skruede jeg det til min skærm i ( AVG ? )  stikket og startede PC'en.

MEN

Pc'en startede fint, men skærmen viste en besked om at der ikke var tilsluttet et kabel  ( No cable connected )

Så prøvede jeg at tilslutte min nye skærm  ( Neovo L-W22) , men fik samme besked.
Skal lige siges at min nye skærm har et ( AVG ? )  stik OG et DVI stik ved siden af.
Skal jeg kæbe en ekstra adapter til skærmen og så tilslutte den i DVI stikket i stedet ?

Håber der er en, som kan hjælpe mig derude :)

Mvh.
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2016 - 10:36 #1
Hvad skal du med en adapter? En ny PC har dal vel også HDMI udgang og din skærm en HDMI indgang. Det er meget bedre en vga.
Men selv om du bruger vga kablet skulle du ikke have brug for en adabter.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. oktober 2016 - 11:05 #2
Du behøver ikke at bruge hdmi, da du ikke har brug for lyden til skærmen. Men den burde have en dvi indgang som er en digital indgang som hdmi, bare uden lyden.
Jeg kunne måske frygte at det nye grafik kort vil starte op på dvi stikket.
Derfor "no signal" på skærm.
Har set det før på grafikkort.