Avatar billede jnrmgs Juniormester
03. oktober 2016 - 21:21 Der er 4 kommentarer

Manglende driver til AOC-skærm

Hej!

Jeg er et problem opløsningen på min AOC-skærm på Windows 10. Jeg kan ikke få en tilfredsstillende opløsning, selvom den ellers skal kunne køre Full-HD.

Det er sikkert et driverproblem? Jeg har forgæves forsøgt at finde en driver til skærmen.

Under skærmindstillinger står der bare "Generic PnP Monitor". Højeste opløsning, der kan vælges er 1600x900, og det er for lidt.

Jeg har tidligere kørt en større opløsning, men det er muligvis gået galt efter en Windows-opdatering?

Skærmen hedder AOC E2250S WDNK

Håber nogen kan hjælpe?
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2016 - 21:25 #1
Avatar billede 220661 Ekspert
03. oktober 2016 - 21:28 #2
Som udgangspunkt så kræves der ikke en speciel driver til skærmen. Det er selve skærmkortet og driveren til dette kort,der bestemmer hvilken opløsning der kan køres på skærmen.
Normalt er standard driver der følger med Windows nok for skærmen.
Har du nyeste grafik kort driver installeret?
Avatar billede jnrmgs Juniormester
03. oktober 2016 - 22:06 #3
Driveren til mit AMD Radeon-grafikkort er netop opdateret, dog uden at jeg kan vælge en højre opløsning :-(
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2016 - 10:15 #4
slet driver kør den ind igen