Avatar billede Hipflex Novice
04. oktober 2016 - 14:32 Der er 18 kommentarer

Kan ikke finde min Eksterne harddisk

Hej jeg sidder lidt med det problem at jeg ikke kan se min eksterne harddisk noget som helst sted på min pc.

jeg har windows 7, min pc er helt ny med noget af det bedste hardware man kan købe.

jeg kan ikke finde den under enheds håndtering og ej heller under diskhåndtering, harddisken snurre og lyser som om alt bare er iorden...

alt dette startede efter at jeg fik sat et ekstra SATA drev i min pc, vil høre det kan have nogen indflydelse..

vil sætte meget pris på noget hjælp da jeg har mange gode ting på disken..
Avatar billede poko1 Ekspert
04. oktober 2016 - 14:41 #1
Er det en 2½" så prøv at sætte et Y kabel til og tilslut bægge til Hver ein USB port
eller gå til enhedshåndteringen og søg efter Hardvaren
https://billedeupload.dk/images/OYSIf.jpg
Avatar billede Hipflex Novice
04. oktober 2016 - 14:48 #2
det er kun en ekstern der sidder til og ikke kan findes, og den kommer ikke frem når jeg søger heller
Avatar billede poko1 Ekspert
04. oktober 2016 - 15:02 #3
?? hvilken størrelse?? 3½" eller 2½" med eller uden Strømforsyning?
og i diskmanageren er der så et tomt felt uden partitioner hvis ja så højreklik der og se om du kan initialisere.
Avatar billede Hipflex Novice
04. oktober 2016 - 15:13 #4
den er uden strømforsyning og nej der er intet andet end mine "indre" hardiske der bliver vist i diskmanageren

det er denne model
http://www.verbatim.com/prod/hard-drives/portable/store-n-go-usb-3.0-sku-97395/
Avatar billede 220661 Ekspert
04. oktober 2016 - 16:26 #5
Tænker måske om det nye interne drev har fået det drevbogstav som den externe havde. Du kunne prøve at koble den interne extra disk fra, og så se om du kan se det externe drev igen.
Hvis du kan dette, så prøv at gå i diskhåndteringen og tildel et andet drevbogstav til den der ligger højere oppe i alfabetet.
Herefter lukker du pc og genmonterer kablet på den nye ekstra disk.
Prøv så at se om begge er synlige.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. oktober 2016 - 16:27 #6
Husk at bruge sikker fjernelse af disken, så Windows kan se den er koblet af computeren.
Avatar billede poko1 Ekspert
04. oktober 2016 - 16:39 #7
Jeg har aldrig været ude for at den ikke kunne ses alligevel blot uden Drevbogstav
Hvor man så bare kan tildele et!
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2016 - 18:08 #8
Enig i, at disken skal kunne ses i Diskhåndtering, så det kan ikke batale sig at rode med indstillinger før HDD er prøvet på en anden computer, eller endnu bedre, sat til bundkortet på en stationær.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. oktober 2016 - 19:57 #9
Jeg tror ikke på at en ekstern disk bare bliver defekt ved at man monterer et ekstra internt drev!

Jeg tror at det eksterne står som aktivt monteret i usb controlleren med det drevbogstav som det interne drev nu har ved en fejl overtaget. Og før disse oplysninger bliver slettet/rettet vil det ikke blive synligt i diskhåndteringen, da det vil holde sig til de aktive indstillinger det kobles på med.
Det kan måske gøres på den måde jeg har beskrevet i #5, men man kan også vælge at slette de tilsluttede enheder i enhedshåndteringen og genstarte computeren.
Efter genstart så vil jeg mene at Windows genfinder disken og automatisk tildeler den et ikke brugt drev bogstav.
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2016 - 20:08 #10
Nej jeg tror heller ikke at hvis HDD er defekt, så er en ekstra montering årsag.
Avatar billede poko1 Ekspert
04. oktober 2016 - 22:49 #11
prøv at køre dette progran og fjern alle USB hvor der står yes ved sikker at fjerne.
Det kan ske at musen ikke virker så tag musen fra og tilslut igen den tømmer mappen for besatte USB portbogstaver
https://usbdeview.en.uptodown.com/windows
Avatar billede 220661 Ekspert
05. oktober 2016 - 15:51 #12
Synes om #11
Avatar billede Hipflex Novice
06. oktober 2016 - 13:14 #13
jeg tror desværre at den er død den eksterne... der er ingen tegn på at den er der på nogen computere...
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2016 - 16:03 #14
Det er ikke sikkert, at HDD er død. Jeg har oplevet, netop med Verbatin, at det er forbindelsen mellem kassen og HDD som er røget. Prøv tage HDD ud af kassen,
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2016 - 16:05 #15
Ps. kassen er sikkert limet sammen og skal brækkes op, så vær forsigtig.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. oktober 2016 - 16:07 #16
Mon Minitool kan se den??
Hvad tror du @valby1?
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2016 - 16:21 #17
Nej jeg tror ikke MiniTool kan se den, hvis den ikke ses i Diskhåndtering.
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2016 - 16:23 #18
Ps. Men hvorfor ikke prøve? Det er da et forsøg værd.