Avatar billede petert Forsker
06. oktober 2016 - 14:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

fejl på web site

Er der nogle der har et bud på hvorfor vi ikke kan tilgå en af vores hjemme side.
Adressen er www.ct-cabling.dk
jeg får følgende fejl meddelelse
[ PDOException: SQLSTATE[28000] [1045] Access denied for user 'flemmingt'@'web18.gigahost.dk' (using password: YES) in lock_may_be_available() (line 165 of /home/www/ct-cabling.dk/includes/lock.inc).]

og hvad jeg evt forsøge

MVH
Petert
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2016 - 14:45 #1
Umiddelbart ser det ud til at den bruger I benytter til at tilgå jeres database ikke har de rigtige rettigheder.
Avatar billede petert Forsker
06. oktober 2016 - 16:44 #2
Har du et forslag til hvad vi skal gøre for at rette op på fejlen.?
hvis vi skriver www.ct-cabling.dk kommer siden ikke op.
MVH
Petert
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2016 - 17:00 #3
Jeg ville kigge hvor den definerer det her brugernavn og password, som fejlen angiver er fejlstedet i denne fil /home/www/ct-cabling.dk/includes/lock.inc på linie 165.
Nu ved jeg ikke hvad for et system I anvender, om det er et cms eller shop system af en art, men for at få data fra databasen skal man connecte med en bruger der har rettigeheder til den database og de tabeller man prøver at fange.
Brugerne og rettighederne er med stor sandsynlighed til at finde i gigahosts admin panel og så skal I bare undersøge og rette den bruger som ikke har adgang.
Avatar billede petert Forsker
06. oktober 2016 - 22:26 #4
Hej igen
siden kører i drupal
Vi har skiftet kode til adgang til databasen, men vi kan ikke finde hvor vi retter /skriver den nye adgangskode ind. I forbindelse med vi ændrede koden stod en info.
" Hvis koden skiftes, skal den også tilrettes på de sider, der forbinder til databaser."
Ved nogle hvordan / hvor dette skal ændres.?
Det vil være en stor hjælp for os.
MVH
Petert
Avatar billede moddi100 Seniormester
07. oktober 2016 - 00:02 #5
Du skal have skiftet koden i filerne tilknyttet drupal. Dette skal kun gøres ét sted, nemlig i filen:

sites/default/settings.php

Find et sted hvor der står noget i stil med $password eller $mysql_password etc. Følg syntaksen, der skal være " eller ' rundt om dit nye password. F.eks. er følgende korrekt syntaks, hvis din adgangskode er 1234:

$mysql_password = "1234";

Bemærk som sagt, at det ikke er sikkert at variablen hedder $mysql_password, men den hedder noget tilsvarende.
Avatar billede petert Forsker
07. oktober 2016 - 08:06 #6
Hej tak for hjælpen indtil nu. jeg er ikke så meget inde i kodning,
hvor finder jeg
sites/default/settings.php
er det når jeg er inde i PHPMYADMIN, ?
version af php er php 5,2

jeg vil gerne selv lære at kunne opdatere disse filer så når jeg skifter koder til databasen.
spørgsmål. jeg går ud fra at det kun er når jeg ændre kode til databasen, at jeg også skal indsætte/opdatere den fil med den nye kode ?
mvh
Petert
Avatar billede petert Forsker
10. oktober 2016 - 08:25 #7
Tak for hjælpen.
det løste problemet.
MVH
Petert