Avatar billede emanuel Praktikant
06. oktober 2016 - 22:56 Der er 4 kommentarer

Outlook kan ikke slette filer

Outlook 2007 er løbet helt ud for plads med fil på 2 giga
Jeg kan ikke få lov at slette mail
Pc,køre Windows, 10

Kan jeg øge størrelsen for max.på .pst fil
Hvad er der ellers af muligheder
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2016 - 05:43 #1
outlook er med sikkerhed, det mest fejlbehæftede mailprogram nogensinde..

den er gået i baglås, pga det med 2 GB.  der er noget med harddisk og en 2 GB grænse.. evt skyldes det at dit filsystem ikke er NTFS ?

jeg tror ikke du kommer udenom en operation, men jeg ved hvad der vil hjælpe.
du skal eksportere alle dine mails til et andet format.. sålænge pst filen har ramt grænsen 2GB kan du ikke bruge den. så hvis outlook kan eksportere alle mails, evt. til "email" format (det er en standard), så skal du bagefter afinstallere og slette outlook. ---herefter, så importere alle dine mails.

pga af en fejl har den låst sig fast, da du har ramt 2GB filstørrelsen - og jeg tror ikke der er nogen vej uden om mit forslag
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2016 - 05:44 #2
det kan også være at det kan betale sig at ringe til microsoft. de smider ikke altid bare røret på..
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
07. oktober 2016 - 07:30 #3
Prøv at køre scanpst.exe - hjælp til dette er her: https://support.microsoft.com/da-dk/kb/272227
Avatar billede emanuel Praktikant
09. oktober 2016 - 19:36 #4
Tak for input -
Scanpst - laver fejl :-(
Der findes et program til at reducere størrelsen, det giver naturligvis noget tabt data - men bedre end ingen ting - også må jeg forsøge mig med export.