Avatar billede blakoe Novice
08. oktober 2016 - 09:22 Der er 8 kommentarer

Kan ikke komme på nettet med 2 pc som bruger win 7 efter skift til TDC homebox

Da jeg skulle bruge 5G til min tv-boks, fik jeg udskiftet min Netopia router til tdc homebox.
5G til tv-boksen kører fint, og både mobiltelefoner og og en bærbar med win 10 kører.
MEN min kablede stationære kan ikke komme på nettet. Den søger efter netværk, og finder et netværk, men kommer ikke på, med beskeden "unidentified network". Der står også "offentligt netværk"
Når jeg kører diagnoticeringsprogrammet i win 7, og ændrer til hjemmenetværtk, skriver den som fejlårsag "local area connection 2 har ikke en gyldig ip-konfiguration".
Jeg har prøvet at:
Udskifte kablet (hvis jeg kabler den bærbare med win 10 er der ingen problemer)
Geninstallere drivere til netkortet
Tjekket at den står til at hente ip-adresse automatisk
Nulstillet og genstartet homebox
(har sikkert også prøvet en masse andet, men det begynder at køre lidt rundt)

En anden bærbar med win7 vil heller ikke connecte med wifi. Samme besked, unidentified network.
Samme computer har også installeret Linux Ubuntu, og der connecter den fint med wifi.

Nogen forslag til noget jeg kan prøve at gøre?
Avatar billede claes57 Ekspert
08. oktober 2016 - 09:30 #1
Hvis den er kablet, så skal wifi på den pc da slås fra (deaktiveres). Men ellers, så se i indstillingerne for opkobling hvor den søger. Sæt hak i, at den også skal søge på skjulte ssid.
Avatar billede blakoe Novice
08. oktober 2016 - 09:52 #2
Du må lige skære ud  i pap for mig, hvordan jeg kommer der hen, hvor jeg skal sætte et hak
Avatar billede 220661 Ekspert
08. oktober 2016 - 10:48 #3
Har du prøvet at koble den stationære på som den første enhed på nettet når router er startet?
Avatar billede blakoe Novice
08. oktober 2016 - 15:03 #4
220661: Ja, det har jeg prøvet - uden held
Avatar billede 220661 Ekspert
08. oktober 2016 - 18:49 #5
Gå i egenskaber for netkortet og vælg tcpip 4 protokollen og vælg egenskaber for denne.
Gå i avancerede egenskaber under generelt.

Hvilke indstillinger har du under IP DNS og WINS?
Avatar billede claes57 Ekspert
08. oktober 2016 - 18:53 #6
skal pc på nettet via wifi? og i givet fald, hvorfor så bruge kabel også?
Avatar billede 220661 Ekspert
08. oktober 2016 - 19:36 #7
#6 Computeren der har problemer er så vidt jeg ved en stationær, og den bruger ikke wifi.
Avatar billede blakoe Novice
09. oktober 2016 - 08:16 #8
Den stationære bruger ikke wifi. Den bærbare jeg nævner til sidst i mit spørgsmål bruger wifi. Nedenstående er vedrørende den stationære.

Svar til Claes57:

IP-indstillinger:
IP-adresser: DHCP-aktiveret
Hak i Automatisk metrik

DNS:
Markering i Tilføj primære og forbindelsesspecifikke DNS-suffikser
Hak i Tiljøj overordnede suffikser for det primære DNS-suffiks
DNS-suffiks for denne forbindelse: Registrer denne forbindelses adresser i DNS

WINS:
Hak i Aktiver LMHOSTS-opslag
Netbios-indstilling: Standard