Avatar billede Boddicker Seniormester
09. oktober 2016 - 07:54 Der er 6 kommentarer

Overslag af projekt

Jeg er i gang med at lave en side med teoriprøver online.

Det system jeg har nu er uden speak, så jeg ville blot høre, om jeg skal ofre én eller begge nyrer for at få råd til at lave dette system: :)

http://www.prove.dk/teoriprove-teoribog-teoriprover/index.php/gratis-teoriprove/

Firmaer må gerne byde ind med forsigtige skøn.
Avatar billede softspot Forsker
09. oktober 2016 - 08:54 #1
Altså et system, hvor det er muligt at
- opsætte flersidet spørgeskema med svarmuligheder
- oversigt med korrekte/forkerte svar
- mulighed for at brugeren kan købe adgang til rapporter og flere tests (dvs. integration til et betalingssystem).
- og hvad der ellers ligger skjult bag det køb af adgang...

Jeg har umiddelbart brug for en mere dybdegående specifikation, for at kunne give et nogenlunde fornuftigt bud, men det ligger vel i prisintervallet 15.000-100.000...
Avatar billede Boddicker Seniormester
09. oktober 2016 - 09:16 #2
Nøjagtig som den gratis prøve på prove.dk ja. Bortset fra at der ikke skal være penge involveret i det. Det er til min egen teoriprøvesystem, så derfor kan jeg være så specifikt med det.
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2016 - 09:20 #3
Hej Boddicker,

Der skal nok lidt mere info for præcis at vide hvad der skal til.
Det du har i dag ser ud til at være lavet i PHP, det kan jeg f.eks. ikke finde ud af at kode i, hvis der skal bygges videre på det.

Men hvis jeg skulle sætte noget op, enten selv eller via  noget open source, så ville det nok ende omkring de 15.000 som softspot også skriver for et basic system.

Hvis du selv vil  benytte eksisterende open source systemer, så kunne det være en wordpress side og bruge et eller flere plugins

Søgning af plugins fra Wordpress selv.
https://wordpress.org/plugins/search.php?q=survey

Beskrivelse af forskellige plugins der kan anvendes
https://www.elegantthemes.com/blog/resources/how-to-create-surveys-on-your-wordpress-website-using-plugins
Avatar billede softspot Forsker
09. oktober 2016 - 09:36 #4
Så det er faktisk kun opsætning af spørgsmål og svarmuligheder, samt opsamling af svar og så en oversigt til sidst, hvor man kan se korrekte og forkerte svar?
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2016 - 10:44 #5
Det smarte vil være (efter min mening) at du kunne oprette 100 spørgsmål med svar og når man så startede en test, tog den random 10 ud, så man ikke altid fik de samme spørgsmål, men det skulle nu være nemt nok at lave.

Så du skal bruge et lille admin system hvor spørgsmål og svar sættes op, med billede og lydklip, måske video.

Så en frontend hvor den tager x antal random spørgsmål, viser dem og til sidst giver dig en status.

Skal man kunne vælge mellem forskellige måder at testes på, en hvor man bare kan svare, en hvor man har svarfrist på (fx. 30 sekunder pr spørgsmål) og andet.
Avatar billede softspot Forsker
09. oktober 2016 - 10:55 #6
Såvidt jeg kan se af demoen på prove.dk, er der afsat en fast tid til hele testen.

Skal det bare være en anonym test, eller skal man kunne oprette en bruger, som man logger på med og hvorpå prøveresultater kan gemmes?