Avatar billede Simon Praktikant
10. oktober 2016 - 15:51 Der er 3 kommentarer

mikrofon med baggrundsstøj

Hej eksperter
Jeg har lige købt nyt headset (logitech g633), bl.a. fordi jeg troede at der var noget i vejen med mikrofonen på det gamle headset. Folk jeg snakkede med over teamspeak, skype osv. klagede over en brummen som hele tiden var i baggrunden. Efter at have prøve at indstille op og ned i styrke på mikrofonen uden held, tænkte jeg at det måtte være headset den var galt med, så derfor købte jeg et nyt. Den har dog den samme baggrundstøj på mikrofonen... Jeg undersøgte nærmere og fandt ud af at baggrundsstøjen blev reduceret væsentlig når jeg rørte ved min computer (bærbar pc). Jeg har hørt at det kan have noget med at jeg skal grounde den for at lede forstyrrelserne væk fra computeren, men er ikke helt sikker på om det er det rigtige... Det skal lige siges at støjen er en konstant summen som er uafhængig af om jeg skruer op og ned for mikrofonstyrken og den forsvinder mere eller mindre når jeg trækker strømstikket ud af computeren.
Håber der nogle der kan hjælpe mig med at løse problemet da det er ret frustrerende ikke at kunne snakke med venner gennem mit nye headset.

På forhånd tak
Simon
Avatar billede CRKrogh Ekspert
10. oktober 2016 - 21:37 #1
Prøv lige at sætte et strømkabel MED jord på til din strømforsyning og se om problemet forsvinder?
Avatar billede Simon Praktikant
11. oktober 2016 - 20:06 #2
Det vil jeg prøve, så skal jeg nok lige markere det som løst hvis det virker (Y)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
11. oktober 2016 - 20:18 #3
Det lyder til at den samler støjen op fra strømforsyningen, så første punkt på dagsordenen vil være at få jord på. Giver det ikke nok, kan du forsøge dig med at pakke den ind i sølvpapir (vil virke som et Faraday-bur).