Avatar billede Helene Nielsen Praktikant
12. oktober 2016 - 11:12 Der er 5 kommentarer

(MacBook Pro) Finder crasher uafbrudt, Word og PowerPoint kan ikke åbnes, MacBook pludseligt utrolig langsom...

Hej!

Jeg har en MacBook Pro 13" fra 2011, og jeg bruger lige nu OS X version 10.9.5.
I snart et helt døgn har jeg siddet og døjet med mit problem, så jeg håber inderligt at jeg vil kunne finde svar her, for selvom jeg tror jeg har prøvet alt jeg har kunne læse mig frem til på nettet, så har det bare ikke hjulpet.

Det hele startede i går. Om morgenen fungerede alt fint, og jeg kunne sagtens komme ind i min Finder og ind til mine mapper med alle mine dokumenter. Så lukkede jeg computeren ned normalt og tog hjem, hvorefter jeg tændte min MacBook igen - og så væltede problemerne ind. Først var der nogle mærkelige problemer med at min Drop Box ikke ville finde forbindelse til internettet (jeg bruger lige nu et stik, som jeg sætter i computeren for at få internet.) Derudover var den også meget langsom, så jeg tænkte at jeg måske bare skulle opdatere den. Det gjorde jeg så (dog spurgte den ikke efter en genstartning bagefter), men så prøvede jeg at åbne Finder, hvor den bare viste en helt blank version af Finder med 'badebold-symbolet' snurrende rundt og rundt hvor muse-pilen er.
Efter noget tid crasher den og prøver så at åbne igen, og det har fortsat lige siden. Så prøvede jeg at gå ind i mine dokumenter for at åbne et, men Word crasher før det overhovedet kan åbnes.

Jeg læste mig frem til på nettet, at det måske kan være min Drop Box, der ødelægger det hele, så jeg flyttede Drop Box til papirkurven, men problemet er her stadigvæk, og jeg kan knap skrive denne besked uden at min computer fryser fast indimellem.

Derefter prøvede jeg at åbne computeren med en 'reparation i Diskværktøj' og der fandt den et par fejl som jeg fik repareret, men problemet er her stadigvæk. Finder svarer ikke.

Har nogle haft samme problem? Hvad kan jeg gøre? Da jeg sidder på den anden side af jordkloden nu og ikke har et mobilnummer jeg kan kontakte Apple Support med, er jeg helt på herrens mark!

Tak for at du læser dette!
Avatar billede Nina Forsker
12. oktober 2016 - 13:25 #1
Hej Helene,

Har du prøvet at højreklikke på din papirkurv og trykket tøm for at fjerne dropbox helt?

Ellers Command + Option + Escape og se om du kan finde Drop box, så luk den.

Prøv evt. at åbne spotlight skriv activity monitor - Åben det - Find Drop Box - End Process.

Jeg har ikke selv Mac, men jeg ville anbefale at du prøver at genstarte den inden du gør noget af det overstående.
Avatar billede Helene Nielsen Praktikant
12. oktober 2016 - 13:47 #2
Hej Nina, tak for dit svar!

Nu har jeg lige genstartet, og det lykkedes mig at tømme papirkurven, men Finder lukker stadig sig selv ned efter at den popper op helt tom med "Alle mine arkiver" stået skrevet i toppen...

Der er altså stadigvæk noget galt, og jeg kan ikke finde ud af hvad. )-:
Jeg kiggede lige inde i "Aktivitetsovervågning" og tingene derinde bevæger sig rundt - også Finder, selvom der står 0,0 i CPU %
Avatar billede Nina Forsker
12. oktober 2016 - 13:59 #3
Hej Igen,

Prøv at se om der ikke er flere opdateringer tilgængelig, da jeg er sikkert på at dette blev rettet i en nyere opdatering.

Du kunne evt. også opgradere til macOS Sierra, hvilket sikkert retter dit problem.  Hent det fra App store på din Mac.

Mvh. Nina
Avatar billede Helene Nielsen Praktikant
13. oktober 2016 - 02:11 #4
Hej,

Det har desværre ikke virket )-:
Jeg satte computeren til at gå i gang med opdateringen over natten, men da jeg kiggede til den imorges stod den til at tage "4168 dage og 18 timer" om at opdatere og var frosset helt fast, så jeg er stadig på herrens mark. )-;
Avatar billede Nina Forsker
13. oktober 2016 - 08:10 #5
Hej igen,

Har du taget nogle backups fra før du opdaterede din Mac til den her version?