Avatar billede dorthe_lind Seniormester
12. oktober 2016 - 14:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

C5 version 4.3.1 Tilføj felt i rapportgenerator

Hej
I rapportgenerator er jeg ved at lave en liste ud fra kartoteket InvenCustDisc (varesalgsrabat).....
Jeg kunne godt tænke mig et felt/en kolonne med kostprisen fra varekartoteket.

Hvordan får jeg den til at hente kostprisen ind fra varekartoteket?

På forhånd tak
Dorthe
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
12. oktober 2016 - 15:30 #1
Hej Dorthe,

Lav et felt med følgende indhold:

Inventable[ItemIdx, InvenCustDisc.ItemCode].CostPrice

Dette opslag finder kostprisen fra lagerkartoteket til dig.

Husk evt. valuta på kost- og salgspriser !

Med venlig hilsen
ADDCON

Peter Agger
Avatar billede adnb Juniormester
12. oktober 2016 - 15:35 #2
Hej Dorthe,

Lav et felt med koden:
InvenCustDisc.ItemCode == 0 ? InvenTable[ItemIdx, InvenCustDisc.ItemRelation].CostPrice:0
Så bliver der slået op efter kostprisen på det varenummer, der er opgivet på linjen, hvis det er et varenummer.

Med venlig hilsen
Asger de Neergaard Bonde
XPI
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
12. oktober 2016 - 15:52 #3
Hej Dorthe og Asger,

Kig Asger's kode - det er selvfølgelig 'ItemRelation' og ikke 'ItemCode' der
indeholder varenummeret.
Avatar billede dorthe_lind Seniormester
13. oktober 2016 - 10:19 #4
Tak for løsninger....

Det blev:
InvenCustDisc.ItemCode == 0 ? InvenTable[ItemIdx, InvenCustDisc.ItemRelation].CostPrice:0
der kører, som det skal.....

Tusinde tak Asger