Avatar billede ZeBa Ekspert
12. oktober 2016 - 16:46 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med at logge på internet

Windows 10
Jeg kører rundt i USA og bor næsten hver nat på et nyt motel og har stort set alle steder problemer med at komme på internet,
Nogle gange skriver den "intet wifi netværk fundet" - og så viser den intet, hvor der ellers plejer at være 6-7 navne, som tilhører hotellet
Hvis der er nogen, skriver den typisk "Ingen netværksforbindelse, sikret" ud for dren.
Nogle gange "opretter forbindelse" - uden der sker mere
Eller "Forbindelse til dette netværk kan ikke oprettes"
Jeg har været på et par hoteller, hvor det har fungeret næsten perfekt med kun nogle få afbrydelser, men det ser mere og mere ud som om det er min pc der er noget galt med.
Hvad gør jeg?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. oktober 2016 - 17:42 #1
Det kunne lyde som om antenne sidder løst.

Har du selv teknisk snilde, kan du fjerne bagpladen på din PC (eller tasteturet, afhængig af fabrikat, model og opbygning).

Se efter tynde ledninger med et lille rundt stik ca. 1½mm i diameter - disse er antennestikkene, der typisk sidder på et lille selvstændigt kort - tjek at de sidder ordentlig fast.

Der er også antenner for UTMS (mobilt bredbånd) og som regel også bluetooth (dog ikke i nyere enheder), og der er to pr. enhed - så har du det hele indbygget, er der i alt 4-6 antennestik du skal tjekke.
Avatar billede ZeBa Ekspert
12. oktober 2016 - 17:55 #2
Tak for svaret, men det tør jeg ikke. Men kan det være forklaringen, når pc'en står helt stille og har kontakt det ene øjeblik og ikke det næste?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. oktober 2016 - 21:59 #3
Det er mit mest oplagte bud.

Men et lettere sted, jeg altid selv starter er - find ud af hvilken driver dit netkort kører med, og se om ikke der findes en nyere. Det har faktisk løst omkring 90% af de trådløse netværksproblemer jeg har.
Avatar billede ZeBa Ekspert
13. oktober 2016 - 02:29 #4
Hvordan finder jeg ud af det?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. oktober 2016 - 08:31 #5
Du skal ind i enhedshåndteringen - Windows 8.1 og 10 finder du den lettest ved at trykke Windowstast+X - så er enhedshåndteringen/Device Manager i listen.
I windows 7 finder du "denne computer" (My Computer), højreklikker og vælger "administrer" (Manage).

Under enhedshåndteringen finder du alle de komponenter din PC består af, og under netværkskort (Network Adapters) finder du dine netkort - bluetooth, wireless, kablet og evt. bredbåndsmodem. Højreklik på enheden og vælg egenskaber (properties) for at se detaljerne for bl.a. driveren.

Producenten af din PC - eks. Lenovo, HP el. Fujitsu, har en hjemmeside. På deres supportsider kan du søge din PC model frem, og se de drivere der er tilgængelige. Der er ret stor chance for at der ligger en nyere drivere til download - og de retter ret mange fejl i forhold til de tidligere udgaver.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. oktober 2016 - 08:33 #6
Du kan eventuelt skrive PC navn og modelnummer - så skal jeg finde driveren.
Avatar billede ZeBa Ekspert
13. oktober 2016 - 17:14 #7
Den hævder, at alle under netværkskort er de sidst nye. Er det så ikke ok?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. oktober 2016 - 17:25 #8
Det kommer an på hvem "den" er... - hvis det er windows update (altså at windows selv søger efter driveren online), så leder den kun i Microsofts egen database. Den har ikke mange (omend nogen) drivere til hardware, så den kan du godt bilde mig ind, ikke kan finde noget nyere.

Men det er bestemt ikke lig med at der ikke ligger nyere drivere hos producenten af PC eller selve netkortet.
Avatar billede ZeBa Ekspert
13. oktober 2016 - 17:49 #9
Hvor kan jeg se navnet på modellen?
Avatar billede Xs_Razr Seniormester
14. november 2016 - 13:40 #10
Er det navnet på modellen af din PC eller navnet på netværkskortet du ikke kan finde?

Kører du Windows 10, så kan du trykke på Windows tasten på dit tastatur, og derefter trykke på det lille tandhjul der kommer op i venstre side (indstillinger). Herefter kommer menuen for indstillinger frem, og du kan vælge system. Nederst har du mulighed for at trykke på det ikon med et "i", der hedder "Om". Her vil du finde navnet på computeren, samt info om RAM og processor.

Skal du finde navnet på netværkskortet, skal du gøre som ole_madsen sagde - nemlig trykke Windows-knappen samt X ned og vælge "Enhedshåndtering".
Når dette vindue kommer frem, vil du se en liste med alle de komponenter din computer består af. Længere nede på listen, skulle du gerne finde et punkt der hedder "Netværkskort". Trykker du på den, vil der kommer nogle forskellige navne frem - fx Atheros AR9285 Wireless Network Adapter osv.
Avatar billede ZeBa Ekspert
14. november 2016 - 14:22 #11
1000 tak for svarene :)