Avatar billede Helding Novice
13. oktober 2016 - 10:44 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Powershell som batch job ikke son PS1 script

Hej

Det jeg vil er
1 oprette en mappe
2 downloade eks. /zip
3 derefter køre installationen
alt dette vil jeg gerne gøre i et batch job, ikke i en ps1 script

Jeg har lavet denne og når jeg køre den fra powershell så virker det:
New-Item -ItemType directory -Path C:\7zip; $storageDir = "C:\7zip"; $webclient = New-Object System.Net.WebClient; $url = "http://www.7-zip.org/a/7z1604.exe"; $file = "$storageDir\7z1604.exe"; $webclient.DownloadFile($url,$file); cd c:\7zip\; Start 7z1604.exe

Men hvis jeg sætter den ind i et batch job som dette:
Powershell.exe -command New-Item -ItemType directory -Path C:\7zip; $storageDir = "C:\7zip"; $webclient = New-Object System.Net.WebClient; $url = "http://www.7-zip.org/a/7z1604.exe"; $file = "$storageDir\7z1604.exe"; $webclient.DownloadFile($url,$file); cd c:\7zip\; Start 7z1604.exe

Så kommer den med en fejl
Hvordan sætter jeg mit statment op så det kan køres fra et batch job?

vh René
Avatar billede Spotgun Seniormester
13. oktober 2016 - 13:02 #1
Prøv den her i stedet:
PowerShell.exe -Command $StorageDir = New-Item -ItemType Directory -Path "C:\7zip" -Force; $WebClient = New-Object System.Net.WebClient; $Url = 'http://www.7-zip.org/a/7z1604.exe'; $File = Join-Path -Path $StorageDir -ChildPath "7z1604.exe"; $WebClient.DownloadFile($Url, $File); Start-Process -FilePath $File
Avatar billede Helding Novice
13. oktober 2016 - 13:07 #2
Mange tak Spotgun, det virkede :-)

Vh René