Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2016 - 11:46 Der er 8 kommentarer

Youtube

Når jeg søger noget på youtube, og sorterer efter dato for upload, kommer der playlister med sexistiske billeder. Hvordan fjerner jeg dem? Er det en virus?
Avatar billede Slater Ekspert
13. oktober 2016 - 11:50 #1
Hvad er et "sexistisk billede"?
Avatar billede Slater Ekspert
13. oktober 2016 - 11:50 #2
... og måske mere vigtigt, hvad søger du på, så vi andre kan reproducere det?
Avatar billede Nina Forsker
13. oktober 2016 - 12:28 #3
Enten er det Clickbait, eller så er det video'er det er lige blevet uploadet som snart bliver fjernet fordi det er pornografisk.

Er din Youtube konto aldersbekræftet?
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2016 - 12:56 #4
Man behøver ikke en YouTube konto for at hente videoér.
Jeg har selv hentet masser af videoer der, men ikke porno.
Men det undrer mig hvis YouTube ikke har nogen form for porno.
Er det virkelig sådan?
Jeg vi prøve at se efter.
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2016 - 13:18 #5
Så vidt jeg kan se, så jo der findes porno. Hvor stærkt det er kunne jeg ikke se, fordi jeg ikke ville logge ind på det. Men ikke fordi jeg har noget imod det.
Hvis man ikke logger ind, er den porno som vises, mindre voveligt end i mange almindelige film, som vises på TV.
Jeg har aldrig fået henvisninger til porno, selv om jeg har hentet mere end 200 videoer om hjerneforskning, stress og filosofiske emner.
Avatar billede Nina Forsker
13. oktober 2016 - 13:29 #6
Det kan jo have noget at gøre med hvad for nogle video'er man ser på youtube, hvorefter den prøver at finde relevante video'er til dig, selvom du ikke er logget ind så samler den stadig cookies - Haps haps - og det kan godt have noget at gøre med hvilke video der kommer frem. Men bestemt hvad #2 skrev - Hvad søger du på?

Dette kommer vel ikke frem ved alt hvad du søger på? :)
Avatar billede eurositi Ekspert
15. oktober 2016 - 00:17 #7
Det er næppe en virus. Der er masser af brugere på YouTube, som bruger billeder af meget letpåklædte personer (oftest unge kvinder) som blikfang - men videoerne er, som Nina skriver, såkaldt clickbait. Indholdet er som regel noget helt andet end det titlen og billedet giver indtryk af.
Porno er ikke tilladt på YouTube, så hvis det uploades, vil det formentlig blive blokeret meget hurtigt. Nøgenhed er som regel tilladt, hvis det vurderes at have en kunstnerisk relevans. Andre sites som Facebook er mere restriktive. DailyMotion (verdens næststørste videotjeneste) er mindre restriktiv, men næsten alle sites har en form for censur af deres indhold. Du kan se statstik her:
https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_video_hosting_services

Du kan nemt teste, hvor hurtigt YouTube tilpasser sine forslag til dig, når du har søgt/afspillet noget indhold. Næste gang du åbner YouTubes forside, vil der helt sikkert være adskillige forslag inden for samme kategori - især hvis der er tale om noget populært/kommercielt indhold, f.eks. rejsemål eller madopskrifter.
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2016 - 20:51 #8
Gider tråd starter at komme på banen - er problemet løst eller hvad.