Avatar billede rotco Juniormester
13. oktober 2016 - 14:14 Der er 6 kommentarer og
8 løsninger

Er dette en udmærket "byg-selv" PC?

Hejsa,

Jeg har spurgt en bekendt om ikke han kunne sammensætte en PC for mig og han er kommet frem til følgende resultat:

https://i.imgsafe.org/f7a482cc6f.jpg

(Overstående er et billede, med de forskellige dele).

Prisen for overstående kan han gøre til 5.500,-

På forhånd, mange tak.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
13. oktober 2016 - 14:27 #1
Delene er helt ok. Hvis du vil holde den samlede pris op mod hans tilbud, søger du dem ud på f.eks. EDBpriser:

www.edbpriser.dk
Avatar billede Nina Forsker
13. oktober 2016 - 14:31 #2
Det faktisk et rigtig godt tilbud i forhold til hvad du får for prisen.

Det skal du hvert fald tage i mod hvis du vil have noget computer for pengene! :)

Det eneste du skal have skiftet ud om nogle år er grafik kortet + processor men det kan sagtens holde mange år. Det bare hvis du vil køre høj grafik i spil osv.

Håber det hjalp lidt,
Mvh. Nina
Avatar billede rotco Juniormester
13. oktober 2016 - 14:31 #3
CRKrogh - Mange tak for dit indlæg. Jeg glemte at skrive, at den skal kunne køre ALT på MAX. Her snakker jeg stort set ALLE spil - også Battlefield 1 f.eks. Den skal også helst være lidt fremtidssikret.
Avatar billede rotco Juniormester
13. oktober 2016 - 14:33 #4
Hej Nina - vil den kunne køre de højeste typer spil på nuværende tidspunkt. F.eks Battlefield? Tak for dit indlæg! :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
13. oktober 2016 - 14:37 #5
Et GTX1060 kan sagtens trække det, så længe du holder dig til de gængse opløsninger, altså f.eks. 1920*1080. Det vil være helt fint til skærme op til 27".

Hvis du vil lege med gaming i 4K-opløsning, skal der dels en forholdsvis stor skærm til - til en uforholdsmæssig høj pris og her vil et kraftigere kort være nødvendigt.
Avatar billede Nina Forsker
13. oktober 2016 - 14:37 #6
Hvis du skal kunne køre Battlefield 1 på max, så skal du have et andet grafikkort - jeg tror godt 3.90 GHz kan klare mosten men overclocking + godt køling system så tror jeg lige du kan klare det. Men det ville ikke være i lang tid.

Tror du skal overveje en i7 og en nyere Geforce, men så runder du også de 10.000 kr. tilgengæld er det en computer du kan have de næste 10 år.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
13. oktober 2016 - 14:41 #7
Arh, spis nu brød til:

https://www.battlefield.com/games/battlefield-1/tech

Systemet er pænt indenfor skiven.
Avatar billede rotco Juniormester
13. oktober 2016 - 14:43 #8
Okay. Hvis jeg holder prisen op mod andre steder, så ligger den på 7.848 - hvis jeg SELV skal bygge den og købe ind. Så umiddelbart virker 5.500 jo rigtig billigt - også taget i betragtning af jeres inputs omkring performance. Indtil videre - mange tak.
Avatar billede Nina Forsker
13. oktober 2016 - 14:51 #9
Ja i recommended, men du skal jo også tænke fremtid, det jo ikke alle spil den kan køre max, som i DayZ max, der kan den nok køre recommended.

Om 2 - 3 år vil den jo ikke kunne køre max længere, og det jo med overclocking oveni.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
13. oktober 2016 - 14:58 #10
:-D

Du kan ikke planlægge efter hvad der kræves om 2-3 år, så al snak om fremtidsikring mener jeg er irellevant. Så skal PSU'en måske være kraftigere, men hvad så hvis udviklingen gå i retning af højere ydelse med lavere forbrug? Umiddelbart vil jeg forvente at det er den vej det går, men igen - hvem ved?

IT-grej skal ALTID købes efter det øjeblikkelige behov. Over-sizer man tiltrækkeligt, forlænger du levetiden, men du kan ikke begrunde det med en forventning.
Avatar billede Nina Forsker
13. oktober 2016 - 15:12 #11
Både ja og nej, man ved ikke hvad der bliver udviklet om 3 år, men du kan i det mindste købe noget så du er sikret i længere tid end andet grej.

Din begrundelse for forventning kan jo være en garanti + du altid kan udskifte delene, f.eks du købet et nyt motherboard, så går der jo mange år før de stopper med at lave nye processorer til det motherboard, om 3 år vil der stadigvæk være processorer kompatibel så det er jo bare at tænke en lille smule fremad, end at bare kaste penge efter det første og billigste.

Personligt synes jeg det er et godt tilbud, men jeg ville udskifte nogle dele om få år hvis jeg skulle kunne køre max grafik i DayZ. - Men det kan jo også være det har noget at gøre med ens holdning til hvor meget man vil investere i det.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
13. oktober 2016 - 15:15 #12
Efter 30 år i den her mølle kan jeg kun sige, at jeg ikke er enig, men det er jo heldigvis et frit land vi lever i (endnu)....
Avatar billede Nina Forsker
13. oktober 2016 - 15:19 #13
Ja da, det er din holding og det er der ikke noget i vejen med. Det gør da bare os begge to klogere :)
Avatar billede eurositi Ekspert
14. oktober 2016 - 17:14 #14
Det er et fremragende tilbud.
GTX 1060 GPU'en er helt ny og en af markedets bedste til prisen, og den giver ingen nævneværdige begrænsninger ift. afvikling af spil, så vidt jeg har kunnet læse mig til.
Nærmeste konkurrerende tilbud, som jeg kunne finde, var hos TopData.dk, men prisen kan ikke komme så langt ned for de pågældende komponenter... Men du kan jo tage et kig, hvis du vil vide dig sikker.