Avatar billede DMO Novice
14. oktober 2016 - 11:26 Der er 6 kommentarer

YouSee SMS

Er oprettet hos YouSee og de har en funktion der hedder Web-SMS
Så ville vide om man kunne og hvordan man laver en side på ens egen hjemmeside med en knap der sender en sms til f.eks. en kunde via denne funktion.
eller om de har sådan en anden funktion lavet til dette formål.

En anden løsningen ville være en gratis sms gateway/udbyder.

jeg har set på wannafinds sms1919 og det er mindst 25 kroner pr md.

er hostet hos Wannafind og skriver i ASP classic
Avatar billede CRKrogh Ekspert
14. oktober 2016 - 11:33 #1
Du skal gøre det igennem en SMS-gateway. De er ikke gratis, men tilbyder som regel et API, du kan kalde direkte. Det er ganske enkelt ikke en gratis tjeneste, fordi de afregnes til mobiludbyderne.
Avatar billede DMO Novice
14. oktober 2016 - 11:51 #2
Derfor ville jeg vide om YouSee havde en løsning som nogen kendte til. Så der ikke skal laves en ny abonnement.
eller om jeg kunne bruge deres Web-SMS funktion.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. oktober 2016 - 13:16 #3
Yousee har det ikke. Men de er fx på telefonsupport og via Facebook. Det er smartere at spørge dem selv.
Når du så ikke kan bruge uc, så se på fx https://www.cpsms.dk/priser.php
Der er intet abonnement, men stykpriser. Mindste køb er 1000 SMS, og inkl moms er det 37,5 øre pr stk.
Avatar billede DMO Novice
14. oktober 2016 - 13:42 #4
Tak for linket, faktisk lidt det jeg ledte efter.
Min første tanke var at via script sende en tekst og nummer til yousee web sms og sende sms, men jeg tror ikke det er muligt.
skulle måske sagt at det var måned pris og ikke sms pris, jeg ville undgå
Avatar billede DMO Novice
14. oktober 2016 - 14:06 #5
Okay lidt opdatering
Vi(Chefen) er ude efter en funktion til at sende en sms til kunder. f.eks. rykker osv.
Vi vil gerne bruge YouSee fordi han har fri sms der.
Vi håber så at der måske er nogen der allerede har lavet sådan en løsning eller måske nogen der ved noget om det.

Jeg har nu vist ham cpsms.dk, men han vil stædig høre om der findes en løsning til yousee
Avatar billede claes57 Ekspert
14. oktober 2016 - 14:27 #6
jeg har set på yousee.dk og søgt på websms - det ser ikke ud til at være aktivt. Men ring til deres support og hør ad. Jeg tror ikke på den. Og alt andet lige - fri sms er til eget brug og ikke firma-brug, så den dør typisk også der.