Avatar billede Maria Praktikant
16. oktober 2016 - 17:30 Der er 9 kommentarer

Opdaterings fejl

Håber i kan hjælpe, vi har en Acer stationær computer, som meget sjældent bliver brugt. Men senest har vi slet ikke kunne åbne den, da der i opstarten kommer besked om at den ikke kunne afslutte opdatering og at computeren ikke må lukkes. Dog sker der ikke noget den kan snildt stå en uge og prøve at opdatere, med samme besked. Og genstarter vi den får vi samme besked. Nettet er tilsluttet.  Kan i evt. Hjælpe, så vi kan få lidt glæde af den den er kun 3 år gammel.
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2016 - 18:39 #1
Hvis computeren ikke er lukket  rigtig ned, kan der stå lidt strøm på et af komponenterne Prøv at tage strømstikket plus det lille sølvfarvede batteri på bundkortet fra og tryk i 5 sek. på startknappen. sæt batteri og strøm til igen og start op.
Avatar billede poko1 Ekspert
16. oktober 2016 - 20:39 #2
Gå  ind på jeres C:\Windows\SoftwareDistribution      Find denne mappe og slet indholdet.
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2016 - 22:02 #3
#2 Så vidt jeg forstår det, kan spørger ikke åbne windows.
Avatar billede poko1 Ekspert
16. oktober 2016 - 22:20 #4
Har du installations DVD eller på USB Så start installation og når du har valgt sproglige indstillinger  så er der i næste billede muligt at trykke reparer nede i venstre hjørne
Avatar billede Maria Praktikant
16. oktober 2016 - 22:29 #5
Tak for hjælpen men problemet er at jeg slet ikke kan komme videre fra hvor den opdatere dvs kan ikke komme ind til Windows eller andre indstillinger. Jeg har dog endnu ikke prøvet forslaget med batteriet.
Avatar billede poko1 Ekspert
16. oktober 2016 - 22:34 #6
Du skal starte op ligesom om du ville installere på ny og så efter sprog vælge reparer.
Det med batteriet den tror jeg ikke på.
Avatar billede Maria Praktikant
16. oktober 2016 - 22:45 #7
Men jeg kan jo slet ikke komme ind, hver gang computeren tænder går den direkte i opdaterings mode deri ligger mit problem
Avatar billede poko1 Ekspert
16. oktober 2016 - 23:13 #8
Du må da Kunne komme i Opstart eller Bios ved at trykke F12  Lige når den genstarter
Avatar billede komsam Juniormester
17. oktober 2016 - 09:58 #9
Hvilket styresystem? er det XP? kan det være årsagen. For at komme i bios F2. Såfremt du skal i opstart på din dvd F12. MEN skal du ind og lave en rep via DVD: ilæg din dvd, luk maskinen, start maskinen igen samtidig med at du trykker på F12 og holder den evt. nede til den "bipper" således at den starter op fra dvd. Og så fortsæt som #4 foreslår